• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401060806724
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

بستر مناسب برای ورزش معلولان و جانبازان فراهم شود

بستر مناسب برای ورزش معلولان و جانبازان فراهم شود

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزشکاران جانباز و معلول سرمایه‌های ارزشمند استان محسوب می‌شوند.

جواد بازرگان ظهر امروز (۸ شهریورماه) در مجمع سالیانه و عمومی هیئت ورزشی جانبازان و معلولان که با حضور رئیس فدراسیون این رشته برگزار شد، اظهار کرد: کار با ورزشکاران جانباز و معلول علاوه بر ارزش معنوی و لذت‌بخشی باعث ارتقای حس نشاط و تندرستی در جامعه خواهد شد.

وی تعامل و همبستگی هیئت ورزش جانباران و معلولان در سطح استان با یکدیگر را عامل قوت روزافزون این هیئت دانست و عنوان کرد: بسیاری از مشکلات با تعامل و همکاری مرتفع می‌شود.

بازرگان با تاکید بر ایجاد بستر لازم برای ورزش معلولان و جانبازان، ادامه داد: اگر این امر تحقق یابد شاهد درخشش استعدادهای ورزشی در رشته‌های مختلف خواهیم بود، از این رو به صراحت می‌توان گفت که معلولیت محدودیت نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه حمایت‌های انجام شده از ورزش جانبازان و معلولان کافی نیست، بیان کرد: حمایت‌های انجام شده از ورزش معلولان و جانبازان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این قشر از جامعه نباید به خاطر محدودیت جسمی و حرکتی در انزوا قرار گیرند، بلکه با الگو قرار دادن قهرمانان معلول عرصه‌های ورزشی، باید مسیر افتخارآفرینی را طی کنند، اضافه کرد: ورزشکاران معلول این استان همواره با حضور توانمند در میادین داخلی و خارجی، افتخارآفرین بوده‌اند.

بازرگان با بیان اینکه اگر فضا برای معلولان فراهم شود، مسیر زندگی آن‌ها تغییر خواهد کرد، افزود: ورزش عرصه‌ای است که افراد می‌توانند توانایی خود را نشان دهند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بین‌المللی المپیک، یکی از ماموریت‌های این کمیته را ورزش برای همه بیان کرد و یادآور شد: معلولان جزو اقشار توانمند جامعه هستند و حضور ورزشکاران جانباز و معلول در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی باعث افزایش روحیه شور و نشاط در جامعه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با قدردانی و درخشش ورزشکاران جانباز در مسابقات مختلف استانی و کشوری، توسعه و حمایت ورزش همگانی و قهرمانی را برای معلولان و جانبازان حائز اهمیت دانست و گفت: باید با شناسایی استعدادهای ورزشی و جذب آنان، از وجودشان در اعتلای ورزش زنجان و کشور بهره گرفت.

این مسئول با بیان اینکه فضای شهری و ورزشی هنوز برای معلولان مناسب‌سازی نشده است، تشریح کرد: فضای ورزشی برای معلولان باید اختصاصی باشد، ما موظف هستیم بر اساس ماده ۸۸، سالن‌های ورزشی را در اختیار این ورزشکاران قرار دهیم‌.

بازرگان با بیان اینکه در ایجاد شرایط از حیث استفاده از امکانات جامعه و اجتماع که حق معلولان است، کوتاهی شده است، خاطرنشان کرد: تامین اتوبوس برای این قشر با تمهیدات شهرداری فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha