• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401060806805
  • خبرنگار : 50163

استاندار زنجان خبر داد

تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان

تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان، از تهیه اطلس سرمایه‌گذاری برای استان خبر داد.

محسن افشارچی ظهر امروز (۸ شهریورماه) در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه چند سالی است اوضاع مملکت با توجه به کمبودهای اعتباری و تحریم‌ها خوب نیست، اظهار کرد: با توجه همین موضوع، نسبت به عملکردها باید قضاوت منصفانه داشت.

وی با بیان اینکه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، وضعیت توسعه‌یافتگی شهرستان‌ها بررسی شده است، عنوان کرد: در این زمینه شهرستان خرم‌دره در ردیف‌های اول و خدابنده و ماه‌نشان در ردیف‌های آخر قرار دارد.

نماینه عالی دولت در استان زنجان با توضیح اینکه یک بودجه در کل کشور به نام بودجه هزینه‌ای داریم که از این محل حقوق‌ها تامین می‌شود، تصریح کرد: یک بودجه نیز مربوط به تملک دارایی است که متعلق به پروژه‌های عمرانی و ساخت زیرساخت‌ها است.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه بودجه استان زنجان از محل تملک دارایی ۹۵۰ میلیارد تومان است که در برخی از استان‌ها این بودجه دو برابر است، افزود: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از این محل به استان تخصیص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن اوراق است.

وی با بیان اینکه از محل مالیات تاکنون به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دانشگاه علوم‌پزشکی در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است، ادامه داد: امسال باید مجموعه مدیریت استان به دنبال افزایش بودجه استان باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه مالیات نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان مازاد مالیات از صنایع به صورت قانونی اخذ شده است، گفت: باید تلاش کنیم ۵۰ درصد این مالیات‌ها به استان بازگردد.

وی از تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز خبر داد و متذکر شد: همه داشته‌ها و طرفیت‌های خرم‌دره نیز باید برای اطلاع‌رسانی در این اطلس معرفی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در ابهر به نسبت زنجان بیشتر است که دلیل این امر نیز نزدیکی ابهر به پایتخت است، یادآور شد: ۴۳ درصد اشتغال خرم‌دره در حوزه صنعت است، این در حالی است که این میزان در استان ۳۷ درصد است.

افشارچی با بیان اینکه دو مدل فاضلاب یکی در ابهر و یکی در خرم‌دره داریم، اضافه کرد: در ابهر سرمایه‌گذار بخش خصوصی نسبت به تکمیل فاضلاب اقدام کرده است.

وی در ادامه، گریزی به موضوع قیر سهمیه‌ای زد و افزود: شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۵۰ درصد قیر را خواهند گرفت و شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز ۵۰ درصد دیگر را که خرم‌دره، ابهر و زنجان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه امسال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دو برابر سال‌های گذشته پرداختی داشتیم که بی‌سابقه است، ادامه داد: ۵۴ میلیارد تومان به شهرداری و ۱۲ میلیارد تومان نیز به دهیاری‌های خرم‌دره پرداخته شده که باید نسبت به عملکرد و هزینه‌کرد دهیاری‌ها نظارت شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به نهایی شدن پروژه سلول‌درمانی در سلطانیه، ادامه داد: این پروژه یک و نیم سال پیش بدون اینکه مقدمات قانونی فراهم شود، کلنگ‌زنی شد که به همین علت امکان آغاز پروژه وجود نداشت.

در ادامه این جلسه، فرماندار خرم‌دره نیز عنوان کرد: ۴۳ درصد اشتغال شهرستان در حوزه صنعت، ۳۰ درصد در حوزه کشاورزی و ۲۷ درصد نیز در حوزه خدمات است.

فیاض محبی با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره دارای مشکلاتی است که حل این مشکلات از مطالبات مردم است، ادامه داد: از مهم‌ترین این مشکلات می‌توان به توسعه شهرک صنعتی، تسریع در احداث روند بیمارستان نور ولایت، اهتمام به پروژه راه شمال، وجود مشکلات شهری با توجه به جمعیت بالای شهری، آسفالت معابر، فاضلاب نیمه‌تمام شهر و نیاز راه‌های روستایی به بهسازی و آسفالت اشاره کرد.

وی با اشاره به پروژه‌های شهرستان در طول هفته دولت، خاطرنشان کرد: طی هفته دولت ۸۶ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha