• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401060907060
  • خبرنگار : 50046

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

کاهش میزان پوسیدگی دندان در خراسان شمالی طی یک سال گذشته

کاهش میزان پوسیدگی دندان در خراسان شمالی طی یک سال گذشته

ایسنا/خراسان شمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه با هدف حفظ سلامت دهان و دندان به خصوص در بین جامعه هدف دانش‌آموزان و مادران باردار، از بهبود و ارتقای شاخص‌های این حوزه در یکسال اخیر خبر داد.

دکتر سیدجواد پورنقی با حضور در اداره‌کل کمیته امداد خراسان شمالی در راستای همکاری‌های مشترک با این نهاد و آغاز اجرای طرح خدمات رایگان بهداشت دهان و دندان برای مددجویان، ابراز امیدواری کرد: با کمک نهادها و دستگاه‌های مختلف بتوان عدالت در سلامت را در سطح جامعه محقق کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون تلاش‌های بسیاری برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور شده است، تصریح کرد: شاهد رشد بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت استان هستیم که با تلاش مضاعف باید روز به روز فاصله خود را با حد مطلوب کمتر کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: همکاری‌های مشترک با نهادهای مختلف ازجمله کمیته امداد می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند تا در کنار یکدیگر با پر کردن خلأهای نظام سلامت، خدمات شایسته‌ای را به تمام اقشار جامعه ارائه دهیم.

دکتر پورنقی با اشاره به اینکه بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم سلامت، برای ما بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: در شاخص پوسیدگی دندان نسبت به سال گذشته خوشبختانه شاهد کاهش بوده‌ایم که باید اقدامات موثر برای بهبود این شاخص تداوم داشته باشد.

وی گفت: برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مرتبط با پوسیدگی دندان و لثه، بخصوص در بین جامعه هدف کودکان زیر ۱۲ سال و مادران باردار توجه ویژه ای می طلبد که با همیاری کمیته امداد و معاونت بهداشت دانشگاه خدمات خوبی را برای مددجویان شاهد هستیم تا به شاخص‌های مطلوب بهداشتی در حوزه دهان و دندان برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha