• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401060907315
  • خبرنگار : 50180

طرح جهش تولید در 410 هزار هکتار از دیمزارهای کرمانشاه اجرا می‌شود

طرح جهش تولید در 410 هزار هکتار از دیمزارهای کرمانشاه اجرا می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کرمانشاه گفت: در سال زراعی پیش رو طرح جهش تولید حداقل در 410 هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا خواهد شد.

میثم کلهری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در سطح حداقل 410 هزار هکتار از اراضی دیم استان، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با افزایش سهمیه استان و استقبال بهره‌برداران این سطح را به حدود 500 هزار هکتار برسانیم.

کلهری با بیان اینکه در سال زراعی جاری سهیمه 173 هزار هکتاری برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کرمانشاه  در نظر گرفته شده بود، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش این سهمیه به منظور خدمات رسانی بیشتر به کشاورزان دیم کار استان در نهایت 222 هزار هکتار از دیمزارهای استان کرمانشاه زیر پوشش طرح جهش تولید رفت.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کرمانشاه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی انجام می شود، افزود: افزایش درآمد کشاورزان و همچنین جلوگیری از مهاجرت آنها از جمله مزیت‌های این طرح می باشد.

وی توضیح داد: در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان افزایش سطح زیر کشت محصولاتی نظیر غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای پیگیری شده و تلاش می شود با همکاری جهاد کشاورزی استان به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با همکاری صندوق بیمه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل اراضی گندم، جو، عدس، نخود، گیاهان علوفه ای مثل کاملینا با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا تحت پوشش بیمه می روند.

آموزش کارشناسان امر، آموزش کشاورزان مجری، بیمه محصولات مشمول و نظارت های فنی از جمله برنامه اجرایی این طرح محسوب می شود که کلهری از آنها یاد کرد.

وی با تشریح پروسه اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، گفت: کشاورزان دیم‌کار پس از مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، به نماینده‌های بیمه در دفاتر بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقر در دهستان‌ها ارجاع و نسبت به انعقاد قرارداد و واریز وجه برای شرکت در طرح جهش تولید در دیمزارها اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha