• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401060907624
  • خبرنگار : 50184

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران:

1771 مورد تخلف زمین در 6 استان شناسایی شده است

1771 مورد تخلف زمین در 6 استان شناسایی شده است

ایسنا/کرمانشاه معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران از شناسایی 1771 مورد تخلف مرتبط با حوزه زمین با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در شش استان کشور خبر داد.

جواد موحد امروز(9 شهریور) در مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از آنجایی که بخش عمده‌ای از فسادهای رخ داده در حوزه مجوزها و خدمات مربوط به امور اراضی و زمین است، بنابراین راه اندازی سامانه واحد مدیریت زمین در دستور کار قرار گرفت.

با بیان اینکه تاکنون این سامانه در شش استان کشور راه اندازی شده، اظهارکرد: حدود 15 هزار و 299 مورد تغییر در حوزه زمین این استانها در سامانه ثبت شده که پس از انجام بررسی ها مشخص شد 1771 مورد آن تخلف بوده است.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران اضافه کرد: جمعا در 8677 هکتار از اراضی این استانها تغییرات مشاهده شده که تخلفات صورت گرفته در مساحت 284 هکتار بوده است.

وی میانگین زمان رسیدگی به تخلفات صورت گرفته را حدود 49 روز عنوان کرد و گفت: این مدت زمان باید کاهش پیدا کند.

به گفته این مسئول، بیشترین تغییرات ایجاد شده در حوزه دستگاه هایی همچون امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست، راهداری و ... بوده است.

موحد اعلام کرد: حدود یازده هزار مورد از تغییرات ثبت شده در حوزه اراضی کشاورزی بوده و بیشترین تغییرات هم مربوط به ایجاد بنا و تاسیسات، احداث استخر غیرمجاز، محوطه سازی، احداث پارکینگ و ... است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، یکی از پروژه های اولویت‌دار وزارت ارتباطات را هوشمندسازی فرایندها عنوان کرد و گفت: هوشمندسازی فرآیندها می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از فساد در دستگاه های اجرایی بسیار موثر باشد.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید براینکه بخشی از پرونده های ورودی به قوه قضائیه با راهکارهای فناورانه قابل پیشگیری است، تصریح کرد: در دولت هوشمند، تلاش می شود تا نقش عامل انسانی را در انجام فرآیندها به حداقل برسانیم و فرآیندهای سنتی را به شکل الکترونیکی دربیاوریم.

وی یادآورشد: دراین راستا، از سال گذشته اقدامات کلیدی را انجام دادیم که یکی از آنها توسعه خدمات مرکز ملی تبادل اطلاعات بود که اشتراک گذاری داده ها بین دستگاه های اجرایی است که این مسئله از عوامل اصلی جلوگیری از فساد است.

موحد خاطرنشان کرد: تنها طی سالجاری موفق شدیم تعداد سرویس های اشتراک گذاری داده بین دستگاه های اجرایی را تا 100 درصد افزایش دهیم و بیش از 2.5 میلیارد تراکنش تبادل اطلاعات و دیتا بین دستگاه ها انجام گرفت.

وی از پروژه زیرساختی درگاه ملی مجوزها به عنوان دیگر اقدام این سازمان نام برد و گفت: در این پروژه که با  دستور رئیس جمهور انجام گرفت، تلاش می شو نقش انسانی در ارائه مجوزها به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: پنجره واحد ملی خدمات دولت هوشمند نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته تا  دولت را به شکل یک درگاه در دسترس مردم قرار دهد و همه دستگاه ها هم ملزم شده اند خدمات خود را به شکل الکترونیکی و در قالب پنجره واحد ارائه دهند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha