• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401060907789
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از تدارک اجرای «هفت خان اسفندیار» تا پایان فیلمبرداری «تابستانی که برف آمد»

از تدارک اجرای «هفت خان اسفندیار» تا پایان فیلمبرداری «تابستانی که برف آمد»

تدارک اجرای نمایش «هفت خان اسفندیار» در تالار وحدت، معرفی بازیگران نمایش «تن سایه»، پایان فیلمبرداری «تابستانی که برف آمد»، دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با علاء الدین قاسمی و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

نمایش «هفت خان اسفندیار» برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی، به قلم محمد رضا کوهستانی مهر ماه سال جاری در تالار وحدت تهران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، موسیقی- نمایش «هفت خان اسفندیار» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین پارسایی و حضور بازیگران شناخته شده‌ای آماده اجرا می شود.

اسامی بازیگران، آهنگسازان، طراحان و عوامل اجرایی«هفت خان اسفندیار» به زودی معرفی می‌شود.

«هفت خان اسفندیار» گفته می‌شود، نخستین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج در عرصه تئاتر حرفه ای است که با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا می شود.

یوسفعلی میرشکاک در قامت مشاور با این پروژه همکاری می کند.

«هفت خان اسفندیار» یکی از داستان های مشهور شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در هفت منزل، حکایت سفر پرماجرای اسفندیار به قصد رهاندن خواهرانش همای و به آفرید از دست بیگانگان را روایت می کند.

بازیگران «تن سایه» معرفی شدند

همزمان با آغاز نمایش «تن سایه» به کارگردانی مریم یاسین‌زاده، بازیگران نمایش معرفی شدند.

نمایش «تن سایه»، با نویسندگی و کارگردانی مریم یاسین زاده و تهیه کنندگی احسان حاجی پور اجراهای خود را از، پنجشنبه، ۱۰شهریور ماه ۱۴۰۱ در سالن شماره۲ تماشاخانه سپند آغاز می‌کند.

در این نمایش که پیش فروش خود را از امروز آغاز کرده است و با ژانر درام روی صحنه می‌رود، بازیگرانی(به ترتیب ورود به صحنه) چون: مریم مومن، علیرضا جلالی تبار، سمن قناد، آناهیتا خسروی، حسین جاهد، با صدا و بازی: محمد زند وکیلی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین در این نمایش عواملی چون؛ طراح صحنه: آیدین کشاورز و حسام الدین فروتن، طراح لوگو و پوستر: حسام حاجی پور، طراح لباس: متین کی‌منش، طراح نور: حسام‌الدین فروتن، طراح گریم: نوید فرح‌مرزی، مشاور کارگردان: بهرام عباسی‌فرد، آهنگساز: سالار خاتون‌آبادی، آهنگساز قطعات: محمد زندوکیلی، ترانه‌سرای قطعات: احمد امیرخلیلی، تنظیم قطعات: کارن سعادت، کمانچه: خشایار اشکاوری، دستیاران کارگردان: سینا فرجام و مجتبی نظر زاده، منشی صحنه: فرزانه فروندی، یاسمن کریمی، مدیر اجرایی: آیدین کشاورز، مدیر صحنه: احمدرضا میررجبی، عکاس: حسام الدین فروتن، ساخت تیزر: وی‌مپ استودیو، طراحی و اجرای مپینگ: گروه مپ تک، تولید تصاویر مپینگ: مریم دهقانی، مجریان گریم: ماهان ابراهیم زاده و ترمه فرح‌مرزی، دستیار لباس: مبینا بی‌آزار، مدیر روابط عمومی: امیر پارسائیان‌مهر، جانشین تهیه‌کننده: نگین کاسه چی، دستیار تهیه کننده: شایان سیدمحمود کارگردان را یاری می‌رسانند.

نویسنده که خود کارگردان این اثر نیز هست، در معرفی نمایش خود اینگونه عنوان می‌کند که: تن سایه، قصه‌ی آدم‌ها از اقلیم‌های مختلف هست که گوشه‌ای از جنگ را روایت می‌کند.
 

فیلمبرداری «تابستانی که برف آمد» به پایان رسید/ آغاز تدوین

فیلم سینمایی «تابستانی که برف آمد» به کارگردانی نسیم فروغ و تهیه‌کنندگی مریم بحرالعلومی که اوایل مردادماه آغاز شده بود، با تکمیل گروه بازیگران به پایان رسید و تدوین این فیلم توسط سینا گنجوی آغاز شد.

سینا گنجوی که همکاری با کارگردانان همچون بهمن فرمان‌آرا، ناصر تقوایی، مرجان اشرفی‌زاده و… را در کارنامه هنری‌اش دارد، تدوین دو فیلم سینمایی «پاسیو» و «شهربانو» ساخته مریم بحرالعلومی را نیز بر عهده داشته است. 

«تابستانی که برف آمد» اولین فیلم بلند نسیم فروغ در مقام کارگردان است و رضا اخلاقی‌راد، نوشین مسعودیان، غزل شجاعی، امین ایمانی، محمد حیدری، روژان ایرجی و شیرین آقاکاشی، با معرفی: مانی پارسا، بازیگران آن هستند.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:کارگردان: نسیم فروغ، تهیه‌کننده: مریم بحرالعلومی، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی‌تیرانی، مدیر صدابرداری: علی کیان‌ارثی، تدوینگر: سینا گنجوی،  فیلمنامه‌: فاطیما اباحمزه، طراح چهره‌پردازی: امید گل‌زاده، طراح صحنه‌ولباس: فرحناز نادری و مژگان عیوضی، برنامه‌ریز و دستیار ‌اول‌ کارگردان: امید همتی‌فراز، منشی صحنه: منا علامه‌امیری، عکاس: علی یعقوبی، فیلم پشت صحنه: مریم ورزی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: بهمن صدیق، مجری طرح و تولید: گروه فیلمسازی بحرفیلم.

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از علاءالدین قاسمی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عصر سه شنبه ۸ شهریورماه با حضور در منزل علاءالدین قاسمی هنرمند پیشکسوت تعزیه و هنرهای آیینی، از وی عیادت کرد.

در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه سید مجید پوراحمدی به همراه مدیران این صندوق عصر سه شنبه ۸ شهریورماه به دیدار علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه رفتند و از نزدیک جویای حال وی شدند.

پوراحمدی در این دیدار ضمن تجلیل از چند دهه فعالیت ارزشمند این پیشکسوت عرصه تعزیه گفت: تعزیه، از جمله هنرهای مختص ایرانیان است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای دینی ما دارد. اساتیدی چون علاءالدین قاسمی برای زنده نگه داشتن این هنر مردمی در دوران معاصر تلاش های بسیاری کردند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش خصوصاً نامداران این عرصه است که بی شک بزرگترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی کشور هستند. سعی ما این است با پوشش حداکثری خدمات بیمه ای، این قشر فرهیخته دغدغه ای در خصوص هزینه های درمان نداشته باشند.

در این دیدار دکتر اردشیر صالح پور از هنرمندان نامدار و محققین حوزه هنرهای نمایشی نیز حضور داشت.

علاءالدین قاسمی هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ طالقان است. او به عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته شده است که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخته است.

قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران است که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخته است.

این هنرمند پیشکسوت دارای نشان درجه یک هنری و از اعضای نامدار صندوق اعتباری هنر است.

«ریز جان» به صحنه می‌رود

نمایش عروسکی «ریزجان» به نویسندگی هادی حسنعلی و کارگردانی ندا وفایی از روز ۱۶ شهریور در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای خود را آغاز می‌کند.

این نمایش که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون و ویژه مخاطبان خردسال و کودک است از روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در سالن بوستان این مرکز به روی صحنه می‌رود.

متن این اثر که در فراخوان سال ۱۳۹۸ مورد تایید شورای بررسی و بازبینی مرکز تولید تئاتر کانون قرار گرفته، به داستان شخصیتی به نام ریزجان اشاره دارد. شخصیتی ریز و کوچک که در شهر پاچستان که همه اهالی آن هیکل‌های بزرگی دارند زندگی می‌کند. روزی او اشتباهی می‌کند و اهالی او را از شهر بیرون می‌اندازند و برای برگشت او به پاچستان شرط می‌گذراند که باید بزرگ شود. او سفر خود را برای بزرگ شدن آغاز می‌کند تا بتواند دوباره به پاچستان برگردد تا اینکه....

به گفته کارگردان این نمایش، «ریز جان» سعی دارد کودک را در مسیر داستان با خود همراه کند تا اهمیت کسب تجربه در زندگی را درک کند. نمایش «ریزجان» به این مفهوم اشاره دارد که برای بزرگ شدن باید سفر و تجربه کرد. سفری که به تلاش نیاز دارد، هر چند که مسیرها در این سفر گاه ترسناک و گاه با خطرهایی همراه هستند.

محبوبه اعرابی، مینا مقامی‌زاده، مهدی برقعی، فهیمه باروتچی، مهرانه زرگر، امیرحسین انصافی، ندا وفایی، عرفان صفری و سامان پردل هنرمندان بازی‌دهنده‌ عروسک و صداپیشه در این نمایش هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان عرفان صفری و مهشاد عابدین‌پور، طراح صحنه و دکور مهدی نیک‌روش، طراح عروسک‌ها حمیدرضا ساده و ندا وفایی، طراح پوستر و بروشور هادی لطف‌آبادی، طراح نور محمدرضا شاملوفرد، سازنده عروسک ندا وفایی، ساخت انیمیشن منصوره مولوی، آهنگساز امیرحسین انصافی، ساخت تیزر و افکت مریم طالبی، عکاس اختر تاجیک، روابط عمومی ریحانه مطهری و روژین ستاری و بخش رسانه و فضای مجازی روشنک کریم.

این نمایش پیش از این موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان از جمله برگزیده نمایش عروسکی و برگزیده بخش موسیقی، صداپیشگی و عروسک‌گردانی در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و کسب تندیس انجمن صنفی نمایشگاه عروسکی و منتخب حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک شده است.

نمایش «ریز جان» همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون به صحنه می‌رود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محوطه پارک لاله تهران واقع شده است.

از آخر هفته‌ی تئاتر کودک و نوجوان چه خبر؟
 
۵ تئاترکودک و نوجوان پایان هفته در تالار هنر ، پردیس تئاتر شهرزاد و سالن نقطه عطف جم سنتر برای مخاطبان کودک و نوجوان در تهران به روی صحنه می‌روند. 
در مجتمع جم سنتر نمایش شاد و موزیکال "گروفالو" به کارگردانی "سید آرش شریف زاده" و نویسندگی "بهرام جلالی پور" (بر اساس داستانی از جولیا دونالدسون) ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می رود.
در تالار هنر نمایش "کتابخورها" به نویسندگی و کارگردانی "اسماعیل رحیمی سروش" نیز ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می رود. 
در پردیس تئاتر شهرزاد نمایش"جک و لوبیای سحرآمیز" به نویسندگی "ماندانا عبقری" و کارگردانی "علیرضا دهقانی" ساعت ۱۸ اجراهای خود را آغاز می کند و نمایش "پاهای خانم هزارپا" به کارگردانی "مهدی خجستگی" و نویسندگی "ندا حاجی بابایی" ساعت ۱۸ و نمایش "نیم وجبی" به نویسندگی " رکسانه عبقری " و کارگردانی "علیرضا دهقانی" ساعت ۱۹ آخرین اجراهای خود را به روی صحنه می برند. 

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha