• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060907841
  • خبرنگار : 71660

بزگترین رزمایش ترکیبی آمریکا و کره جنوبی برگزار شد

بزگترین رزمایش ترکیبی آمریکا و کره جنوبی برگزار شد

نیروهای ترکیبی کره جنوبی و آمریکا بزرگترین رزمایش‌های گلوله واقعی را در کمتر از ۲۰ مایلی مرز کره شمالی برگزار کردند؛ رزمایش‌های چهار روزه‌ای که قرار است تا فردا (پنجشنبه) ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی و ایالات متحده این رزمایش‌ها را به عنوان "تلاشی جهت بازدارندگی کره شمالی و برنامه هسته‌ای رو به رشد این کشور" درنظر می‌گیرند اما کره شمالی این رزمایش‌ها را "تمرینی برای جنگ" خوانده است و این رزمایش‌ها حتی در کره جنوبی و آمریکا هم با انتقاداتی مواجه شده‌اند.

این رزمایش‌ها جزو اولین رزمایش‌هایی است که برای لشکر دوم پیاده‌نظام کره جنوبی و آمریکا سطح نظامی داشت. این رزمایش‌ها با گلوله‌های واقعی شامل هویتزرها، تانک‌ها، مسلسل‌ها و خمپاره‌های آمریکایی و کره جنوبی برگزار شدند. هواپیما تهاجمی ای-۱۰ (A-۱۰) و هلیکوپترهای تهاجمی از نوع "آپاچی" نیز در این رزمایش‌ها شرکت داشتند.

سرهنگ براندون آندرسون، معاون فرمانده لشکر نظامی مشترک ترکیبی آمریکا و کره‌ جنوبی گفت: «این رزمایش‌ها جهت هدف گیری دشمن نیست بلکه دلیل آن ائتلاف ایالات متحده-کره جنوبی است. ما آموزش عملیات رزمی در مقیاس بزرگ را انجام می‌دهیم. درگیری اوکراین درسی به ما داده است تا توانایی‌های توپخانه بلند برد و ردیابی و شناسایی را بهبود ببخشیم.»

وی دلایل سیاسی برای به تعویق انداختن این رزمایش‌ها را رد کرد اما "چالش‌های لجستیکی و مسئله همه‌گیری کووید-۱۹" را از دلایل موکول کردن رزمایش‌ها دانست و همچنین در نهایت افزود: «هیچ ائتلافی در جهان قدرتمندتر از ائتلاف آمریکا-کره جنوبی نیست. خوشبختانه چنین چیزی ثبات و توانمندی را به همراه دارد. ما هرگز چنین چیزی را کنار نگذاشته‌ایم و چنین قصدی هم نداریم.»

هم‌زمان با اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاستش تلاش می‌کرد تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را متقاعد کند تا تسلیحات هسته‌ای را کنار بگذارد، بسیاری از رزمایش‌های بزرگ در سال ۲۰۱۸ لغو شدند. مسئله همه‌گیری کرونا نیز باعث اختلال بیشتر رزمایش‌ها شد.

یک مقام دفاعی سابق آمریکا به رویترز گفت: در بسیاری از موارد نیروهای آمریکا و کره جنوبی به آموزش‌ها ادامه می‌دهند اما آن‌ها را علنی نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha