• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401061008177
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اعلام کرد:

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی/ سمنان میزبان ۶۰ رویداد گردشگری

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی/ سمنان میزبان ۶۰ رویداد گردشگری

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از پیش‌بینی ۶۰ رویداد گردشگری برای امسال خبر داد.

امیر کرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه ۴۰۱ هنوز به این اداره کل ابلاغ نشده به محض ابلاغ اعتبارات این رویدادها در شهرستان‌های مختلف استان در زمان‌بندی‌های مشخص شده برگزار می شود.

وی از توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و افزود: این توجه ویژه را هم در افزایش بودجه ادارات کل و هم در مصوبات سفر آیت الله رییسی می توان دید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تخیص نقدی ۱۳

 میلیارد تومان از مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به سمنان خبر داد و تصریح کرد: در قالب مصوبات سفر اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی استان تخصیص یافته است. ضمن اینکه اعتبارات تخصیص یافته به این اداره کل هم از محل اعتبارات استانی و هم اعتبارات ملی در مقایسه با سال قبل از آن افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در حوزه های مرتبط با ماموریت های وزارت میراث فرهنگی گفت: تنها ۱۱ طرح در حال مطالعه بافت های تاریخی در استان در دست اجرا داریم که این مهم، دستاورد بزرگی برای استان محسوب می شود.

کرم‌زاده در پاسخ به پرسشی در خصوص پروژه موزه بزرگ سمنان و خطر تعطیلی کارگاه های آن گفت: متاسفانه این پروژه مشکلات متعددی داشت، پیمانکار پروژه در انجام تعهدات خود تاخیرهایی داشته و این در حالی بود که ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار بیش از هزینه های خود در اختیار داشت. ضمن اینکه اصولا این پروژه پروانه ساختمانی نداشته و در حوزه ساخت سازه نیز با مشکلات جدی روبرو بود. لذا این اداره کل در گام اول پیمانکار را دعوت و وی را به هزینه کرد اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده ترغیب کرده و همزمان برخی مشکلات سازه ای پروژه نیز مرتفع شد.

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آخرین وضعیت رهاسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان و تخریب دیوارهای زندان پیشین سمنان گفت: در همین راستا نشست های متعددی با حضور مسوولان کشوری و استانی و از جمله وزیر میراث فرهنگی، وزیر دادگستری، رئیس کل دادگستری استان، استاندار و معاون عمرانی استانداری، مدیرکل زندان های استان ، شورای شهر و...برگزار و در نهایت مقرر شده که سرمایه گذار این پروژه در گام اول مبلغ ۱۱ میلیارد تومان بابت ساختمان دادگاه انقلاب که در جوار کاروانسرا است را پرداخت و سند مالکیت کاروانسرا و زمین همجوار به نام میراث فرهنگی استان صادر شود.

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی/ از پیش‌بینی ۶۰ رویداد گردشگری در سمنان

وی از آغاز عملیات تخریب دیوارهای زندان پیشین و آزادسازی این بنای صفوی بعد از بیش از چهار دهه در روزهای آتی خبر داد و گفت: قرار است که سرمایه گذار ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان در حوزه مرمت و اجرای پروژه هزینه و این بنا به یک مرکز گردشگری-فرهنگی فاخر تبدیل شود.

کرم‌زاده از واگذاری ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به اداره کل زندان های استان تا افتتاح ساختمان اداری این اداره کل خبر داد و اضافه کرد: این ساختمان از سوی شهرداری به اداره کل زندان های استان اجاره داده شده تا زمان اتمام پروژه ساختمان اداری در اختیار آنها باش. همچنین  یک خانه تاریخی نیز به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری واگذار شده که تا اتمام پروژه ساختمان اداره کل زندان ها، در این بنا مستقر شوند.

۲ برابر شدن داوطلبانه تعهد اشتغال میراث فرهنگی استان

وی از پیش بینی اعتبار ۱۵.۵ میلیارد تومانی برای پروژه بازارچه و پایانه صنایع دستی استان خبر داد و اظهار کرد: فعلا میزان تخصیص این پروژه صفر است، اما با تخصیص اعتبار به سرعت کار اجرایی پروژه آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از دو برابر شدن داوطلبانه تعهد اشتغال این اداره کل خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰ درصد تعهد اشتغال اداره کل محقق شده و تا پایان سال اداری بی تردید این ۵۰ درصد باقی مانده نیز محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه حوزه های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان سمنان از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اشتغالزایی برخوردار است. لذا انتظار می رود که مسوولان با حمایت ویژه تر از این بخش زمینه اشتغالزایی بیشتر در این بخش را بیشاز پیش فراهم کنند.
به گزارش ایسنا قرار است که ظرف ۱۰ روز آینده دیوارهای زندان پیشین سمنان تخریب و کاروانسرای شاع عباسی سمنان که در بیش از ۴۰ سال گذشته از آن به عنوان زندان مرکزی سمنان استفاده می شد، آزادسازی و به یک مرکز گردشگری فاخر در مرکز شهر سمنان تبدیل شود.

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی/ از پیش‌بینی ۶۰ رویداد گردشگری در سمنان

شمارش معکوس برای آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی/ از پیش‌بینی ۶۰ رویداد گردشگری در سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha