• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401061008393
  • خبرنگار : 71477

پکن از موضع روسیه نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان تشکر کرد

پکن از موضع روسیه نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان تشکر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، چین از موضع روسیه در رابطه با اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان و تعهدش به اصل چین واحد که بیش از ۱۷۰ کشور در سراسر جهان نیز به آن متعهد هستند، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشتی‌های "آنتی‌تام" و "چنسلورزویل" نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه از تنگه تایوان عبور کردند. چین در واکنش، نیروهای مسلح خود را به حالت آماده باش درآورد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو این اقدام را یک اقدام تحریک آمیز جدید با هدف محدود نگه داشتن پکن و بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه می‌داند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت: چین از موضع روسیه قدردانی می‌کند. بیش از ۱۷۰ کشور سراسر جهان خود را به اصل چین واحد متعهد کرده و از چین در مسئله حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود حمایت کرده‌اند.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز آمریکا در بین جهانیان محبوب نیست و محکوم به شکست است.

به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در اوایل اوت سال جاری میلادی اوضاع در اطراف این جزیره متشنج شد. چین این سفر پلوسی را محکوم کرده و آن را تلاشی برای حمایت از جدایی‌طلبی تلقی کرد و در واکنش مانورهای نظامی گسترده‌ای را در نزدیکی تایوان آغاز کرد.

چین، تایوان را بخش جدایی ناپذیری از قلمرو خود می‌داند و با هرگونه ارتباط رسمی میان این جزیره و کشورهای دیگر مخالف است. این در حالی است که آمریکا از نیروهای حامی استقلال در تایوان حمایت کرده و به این جزیره تسلیحات می‌فروشد. پکن بارها تاکید کرده که اصل چین واحد یک اساس سیاسی برای روابط میان چین و آمریکاست و نقض آن توسط واشنگتن، همکاری میان این دو کشور را به خطر انداخته و صلح و ثبات در تنگه تایوان را تهدید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha