• پنجشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401061008396
  • خبرنگار : 71496

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم حبس ابد یک شهرک‌نشین را تایید کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم حبس ابد یک شهرک‌نشین را تایید کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) حکم حبس ابد صادر شده در حق یک شهرک‌نشین را که یک خانواده فلسطینی را در آتش سوزانده بود، تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز درخواست تجدیدنظر شهرک‌نشینی که پیش از این سه بار به اتهام قتل یک نوزاد فلسطینی و پدر و مادرش به حبس ابد محکوم شده بود، رد کرد.

این شهرک‌نشین افراطی هفت سال قبل در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۵ منزل خانواده دوابشه واقع در روستای دوما در شمال کرانه باختری اشغالی را شبانه آتش زده بود که در نتیجه آن علی دوابشه، نوزاد این خانواده به شهادت رسید.

سعد و ریهام پدر و مادر این خانواده نیز چند هفته بعد بر اثر شدت سوختگی‌ها جان خود را از دست دادند و به شهادت رسیدند و تنها احمد، پسر دیگر این خانواده که در آن زمان پنج سال داشت، زنده ماند.

روستای دوما در نزدیکی شهر نابلس در شمال کرانه باختری قرار دارد و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ آن را به اشغال خود درآورد.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ عمیرام بن اولیئل، عامل این جنایت را به اتهام ارتکاب سه قتل که موجب خشم گسترده‌ای در داخل اراضی اشغالی و خارج از آن شد، سه بار به حبس ابد محکوم کرد.

این شهرک‌نشین افراطی که در زمان ارتکاب جنایت ۲۵ سال داشت، از ساکنان شهرک شیلو در شمال کرانه باختری اشغالی است.

دادگاه "اللد" رژیم صهیونیستی اولیئل را به اتهام اقدام به قتل عمد و توطئه برای ارتکاب جنایتی نژادپرستانه محکوم کرد.

با این وجود این شهرک‌نشین به حکم دادگاه اعتراض کرد اما سه قاضی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که بالاترین نهاد قضایی در اراضی اشغالی بوده و امکان اعتراض به حکم‌های آنها وجود ندارد، امروز به اتفاق آراء حکم صادره در دادگاه "اللد" را تایید کرده و اعتراض به آن را رد کردند.

این سه قاضی اعلام کردند، بر اساس اعتراف متهم به جرم، بازسازی جرم در صحنه جنایت و اهمیت نژادپرستانه آن، اعتراض وارد نیست. اقدامات این متهم با تمامی ارزش‌های اخلاقی آیین یهودی مغایرت دارد و دشمنی با دیگر ادیان و نژادپرستی موافق با اصول آیین یهود نیست. بزرگی این جنایت به خودی خود گویا است و هیچ کلمه‌ای نمی‌تواند هولناکی آن را توصیف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha