• جمعه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401061108602
  • خبرنگار : 71362

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا

ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه نظرات سازنده‌ای را به پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی در مذاکرات رفع تحریم‌ها به اتحادیه اروپا ارسال کرد،‌ اما واشنگتن بار دیگر به ادبیات همیشگی برای سلب مسئولیت کردن از خود متوسل شد.

بر اساس گزارش العالم، «وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.

به نوشته وبگاه شبکه «بلومبرگ»، پاتل با صدور بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد: «ما در حال مطالعه و بررسی [نظرات ایران] هستیم و از طریق اتحادیه اروپا نیز پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این [پاسخ ایران] سازنده نبود».

بامداد امروز (جمعه) ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داد و گفت: متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز گذشته در ادامه تلاش کشورهای غربی برای افزایش فشار افکار عمومی علیه ایران جهت پذیرش توافق در مذاکرات وین، آنهم بدون دریافت تضمین معتبر از سوی این کشورها، ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آتی، توافقی با ایران بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها و توافق هسته‌ای حاصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۱ ۱۲:۳۲

آمریکا گر تحریم را برطرف نکند ایران باید بمب اتمی بسازد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۲ ۰۸:۵۶

توافقی که بخواهند ایران رابه چهارمیخ بکشندوذلت بارباشدنبایدانجام شود.ملت زیربارزورنمیرود.تحریم بهتر تسلیم است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۱ ۲۰:۵۵

بالاخره توافق میکنن یا نه تکلیف مردم چیه بعد از 16سال اگه نشه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۲ ۱۱:۲۷

دوستان آمریکا چه با برجام چه بی برجام به تعهدات خودش عمل نمیکنه چرا که اختلافات ایران و آمریکا ریشه ای و بنیادی است برای رفع تحریمها فقط و فقط باید قوی بشیم وبرای قوی شدنم باید هزینشو بدیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۱۹:۴۶

تو برو بلالت رو بخور قاطی سیاست نشو واست خوب نیست سیاست بازی زور و فریبه و فقط و فقط آدم نماها توی هر لباس و با هر مذهبی واردش میشن

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۰

مگه این گره چطورگره ای است که ترامپ توی یه لحظه انداخته ولی این سه رئیس جمهوربااین همه گفتگوورفت وامدبعدازچندسال نمی تونن بازش کنن فکر کنم باید همون ترامپ بیادتااین گره رابازکنه