• جمعه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401061108724
  • خبرنگار : 71660

نخست وزیر هند اولین ناو هواپیمابر ساخت کشورش را راه‌اندازی کرد

نخست وزیر هند اولین ناو هواپیمابر ساخت کشورش را راه‌اندازی کرد

نارندرا مودی امروز (جمعه) ضمن تاکید بر تلاش‌های دولتش جهت ارتقاء تولید داخلی، گفت که اولین ناو هواپیمابر ساخت هند را راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از ۱۷ سال ساخت و آزمایش، نارندرا مودی، نخست وزیر هند دومین ناو هواپیمابر علمیاتی نیروی دریایی و بزرگترین کشتی جنگی ساخته‌شده تاکنون در هند را در یک کارخانه کشتی سازی دولتی در جنوب این کشور راه‌اندازی کرد.

مودی گفت: «امروز، هند به کشورهایی پیوسته است که می‌توانند چنین ناو هواپیمابر بزرگی را با تکنولوژی بومی تولید کنند. این نمادی از پتانسیل، منابع و مهارت‌های بومی است.»

بوئینگ و داسو فرانسه به دنبال تامین بیش از ۲۰ جت برای این ناو هواپیمابر موسوم به INS Vikrant که برای ۱۶۰۰ خدمه و ناوگانی متشکل از ۳۰ هواپیما طراحی شده، هستند.

این ناو هواپیمابر به طور قابل توجهی به قابلیت‌های دریایی هند اضافه خواهد کرد و به نیروی دریایی این امکان را می‌دهد که یک ناو هواپیمابر را در هر ساحل به همراه ۱۰ ناوشکن، ۱۲ ناوچه و ۲۰ ناوچه سبک خود به کار گیرد.

مودی با اشاره به هواپیمای سبک جنگی ساخت داخلی خود (Tejas) و توپخانه گفت: «هند با تمام توانش تلاش می‌کند تا به خود متکی شود.»

هند یکی از بزرگترین واردکنندگان تسلیحات در جهان است که بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ۱۲.۴ میلیارد دلار هزینه کرده است اما هم‌زمان با اینکه روسیه، تامین کننده اصلی با اوکراین در حال جنگ است، هند به دنبال توسعه قابلیت‌های تولید خود است.

براساس وزارت دفاع هند، هند حدود ۸۰۰۰ اقلام دفاعی به ارزش حدود ۸۲ تریلیون روپیه (۱.۰۳ تریلیون دلار) را در سال ۲۰۲۲ شناسایی کرده و می‌خواهد که شرکت‌هایش آن‌ها را بسازند.

هند ۱.۳۸ میلیون نفر را در نیروهای مسلح خود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در مرزهای رقبای هسته‌ای (چین و پاکستان) مستقر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha