• جمعه / ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401061108770
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

آگاهانه عمل کردن از وظایف مهم جهادگران عرصه تبیین است

آگاهانه عمل کردن از وظایف مهم جهادگران عرصه تبیین است

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جهادگران عرصه تببین باید آگاهانه عمل کنند، گفت: امروز باید هر کدام از ما وظیفه و جایگاه خود در این عرصه را فهم کرده و در این راستا تلاش کنیم.

سردار محمد زهرایی، امروز جمعه ۱۱ شهریور در سخنانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند بیان کرد: در سال ۷۹ نیز جمعی از جوانان خودجوش برای کمک رسانی به مناطق محروم رفتند و از آن زمان بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه الگوی بسیج سازندگی حضور رهبر معظم انقلاب در سال ۴۷ در منطقه فردوس برای کار جهادی و کمک رسانی است، افزود: شهریور ۱۳۴۷ در منطقه فردوس زلزله‌ای رخ داد و جان پنج هزار نفر را گرفت.

زهرایی با بیان اینکه عمق فاجعه در آن زمان بسیار زیاد بود، ادامه داد: رژیم ستم شاهی هیچ خدمتی به مردم نداد و مردم رها شد، اما تعدادی از روحانیون خوش فکر از جمله مقام معظم رهبری وقتی خبر زلزله به ایشان رسید، ایشان ۱۲اتوبوس خیرین و مردم مشهد را با خود همراه کردند به همراه چندین کامیون اقلام و برای کمک رسانی به فردوس رفتند و حدود دو ماه اقامت کردند و این روز نقطه عطف حرکات سازندگی در کشور شد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ولایت در سال ۴۷ عامل حرکت های جهادی شد و در سال ۷۹ نیز فرمان تشکیل بسیج سازندگی را دادند، تصریح کرد: کربلا و نینوا نیز تا قبل از قدوم مبارک امام حسین(ع) تقدسی نداشت و این مکان به واسطه حضور امام تقدس پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه در اجلاسیه جهادگران فردوس بیش از هزار جهادگر از سراسر کشور وارد این شهرستان برای انجام کار جهادی می‌شوند، افزود: پدر معنوی و شروع کننده حرکات جهادی در کشور مقام معظم رهبری است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که حرکت جهادی باید مردمی باشد، گفت: حرکت جهادی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ کاملا مردمی بود و حکومت در آن زمان هیچ کمکی نکرد. 

زهرایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته مطرح کردند در سال ۵۷ نیز ایشان در جریان زلزله فردوس به مردم در مورد روی پای خود ایستادن و استقلال اقتصادی سخن گفته بودند، افزود: حدود ۸۵ درصد از جوانان این کشور محروم از خدمت رسانی به مردم هستند که باید در فعالیت جهادی برای خدمت به مردم قرار بگیرند. 

وی افزود: بسیج گام دوم انقلاب نقش آفرینی مردم در بخش‌های مختلف را تعریف می‌کند و هر کس دل در گرو انقلاب و خدمت به مردم دارد و عنادی با انقلاب ندارد، بسیج خودش را مکلف می‌داند و زمینه را فراهم کند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تعامل گسترده‌ای با بسیج در راستای خدمت به مردم دارد، گفت: رزمایش هایی در اقشار مختلف بسیج در کشور در حال برگزاری است. 

زهرایی یادآور شد: مردم خراسان جنوبی همواره در ارزیابی‌هایی که در کشور است به لحاظ ولایتمداری و شرکت در مراسم مذهبی در اوج می‌درخشند که این امر یک افتخار است. 

زهرایی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی استمرار قطعی تفکر علوی و نهضت عاشورایی است، خاطرنشان کرد: انقلاب کار به ظاهر ناتمام مانده عاشورا را تمام کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha