• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061209270
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست موکب جوادالائمه(ع) نایین؛

روزانه میزبان ۱۵۰۰ نفر از زائران پیاده در کربلا هستیم

روزانه میزبان ۱۵۰۰ نفر از زائران پیاده در کربلا هستیم

ایسنا/اصفهان سرپرست موکب جواد الائمه(ع) نایین گفت: روزانه وقتی از ۱۵۰۰ زائر پیاده پذیرایی می‌کنیم تنها بر این باوریم که عشق به امام حسین(ع) خستگی ندارد.

۱۳۸۳سال قمری از آن حادثه عظیمِ کربلا می‌گذرد و هر ساله عشق به پسر حضرت فاطمه(س) عطشی بر دل‌های رنج دیده‌ای می‌اندازد که برای رسیدن به سرچشمه، ساعت‌ها پای پیاده در مسیر عشق گام نهاده و تا رسیدن به معشوق عمودها را می‌شمارند.

در این بین کسانی هستند که به استقبال از زائران می‌شتابند، گاهی با بستن راه و خوابیدن جلوی ماشین‌ها و گاهی با برپایی موکب، همه یک هدف دارند و معتقدند پای کار حسین(ع) هستند.

موکب جواد الائمه(ع) شهرستان نایین که از سال ۱۳۹۶ در کربلای معلی خیابان بوبیات، سمت نهر حسینی پارکینگ سیدالشهدا دایر می‌شود امسال نیز با بیش از ۸۰ خدمه پذیرای زائران حسینی خواهد بود.

روزانه میزبان ۱۵۰۰ نفر از زائران پیاده در کربلا هستیم

مهدی قلی پوربافرانی، سرپرست موکب جواد الائمه(ع) نایین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این موکب تا ۲۵ صفر به منظور رفاه بیشتر زائران استقرار خواهد داشت که پاسخ به مسائل شرعی، توزیع وعده صبحانه، ناهار و شام به صورت شبانه‌روز از جمله خدمات این موکب است.

از او در خصوص حس و حال پذیرایی از زائرین پیاده‌روی پرسیدم و گفت: روزانه وقتی  از ۱۵۰۰ زائر پیاده پذیرایی می‌کنیم تنها بر این باوریم که عشق به امام حسین (ع) خستگی ندارد و این عنایتی است که ایشان به ما عطا کردند.

پوربافرانی با بیان اینکه موکب با همت و کمک‌های مردمی برپا شده است، افزود: وسایل راه‌اندازی موکب جواد الائمه(ع) نایین در کربلا با ۷ دستگاه تریلر روز شنبه هفته جاری به عراق ارسال شد که با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد امیدواریم تا امروز شنبه به کربلا و در محل مربوطه مستقر شود.

روزانه میزبان ۱۵۰۰ نفر از زائران پیاده در کربلا هستیم

سرپرست موکب جواد الائمه(ع) نایین، افزود: در این موکب علاوه بر خدمات پذیرایی، اقامتی و بهداشتی، خدمات فرهنگی از قبیل تبیین شعائر دینی، برگزاری نماز جماعت، شارژ گوشی تلفن همراه و سخنرانی با موضوعات مذهبی و دینی و ... نیز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باشکوه‌ترین صحنه‌های پیاده‌روی اربعین همین برگزاری موکب‌ها در مسیر زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، خاطرنشان کرد: احترام به زائران سید و سالار شهیدان یعنی در مکتب و نهضت حسینی قدم گذاشتن که این مهم از ارزش بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha