• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401061209567
  • خبرنگار : 71553

اجرای پایلوت طرح تولید برنج سالم

اجرای پایلوت طرح تولید برنج سالم

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی از اجرای پایلوت طرح تولید برنج بدون استفاده از سموم و آفت کش در استان های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین رنجبر اقدم در جمع خبرنگاران و در حاشیه بیست و چهارمین کنگره گیاه‌پزشکی کشور گفت: این کنگره با هدف انتقال آخرین یافته‌های پژوهشی بخش‌های اجرا و به کار بردن آن در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای این کنگره ایجاد تعامل نزدیک میان کشاورزان، بخش خصوصی، بخش‌های تحقیقاتی و اجرایی است و تلاش کردیم تا در این کنگره این چهار بخش را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اضافه کرد: قصد داریم دانشی که در حوزه تحقیقات گیاهپزشکی به دست می آید در عرصه نشان داده شود و کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آخرین دستاورد موسسه گیاهپزشکی کشور چه بوده است؟ گفت: اقدام ارزشمندی با همکاری موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی و موسسه تحقیقات برنج انجام شده است که طی آن  برنج سالم بدون استفاده از هیچ گونه سمی تولید شود.

رنجبر اقدام تصریح کرد: پیش از این یکی از محصولاتی که فشار سمپاشی بر روی آن زیاد بود و مردم به نوعی از سلامت آن نگران بودند محصول برنج بود. اقدامی که در این راستا انجام دادیم شناسایی آفات و بیماری های کانون های تولید برنج در کشور مانند  استان مازندران بود و براساس آن به صورت پایلوت در سطوح قابل توجهی برای اولین بار تولید برنج سالم بدون استفاده از هرگونه سم و آفت کش علیه بیماری‌ها داشتیم.

دبیر کنگره ملی گیاه‌پزشکی‌کشور عنوان کرد: قرار است تمامی ارقام برنج که در شمال کشور کشت می‌شود بدون استفاده از سموم تولید شوند.

وی در پایان گفت: در حقیقت هدف ما این است که محصولی تولید شود تا مردم دچار آسیب نشوند و با خیال راحت استفاده کنند. هدف ما تولید محصول سالم با به کارگیری کشاورزی دانش بنیان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha