• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401061309982
  • منبع : قوه قضاییه

پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم»

محبی: از ابتدای محرم ۱۰۶ محکوم از قصاص نفس رهایی یافتند

محبی: از ابتدای محرم ۱۰۶ محکوم از قصاص نفس  رهایی یافتند

دبیر ملی ستاد صبر با اشاره به جلب رضایت شکات در تعداد ۱۸۸ پرونده در ۳ ماهه نخست سالجاری، گفت: از ابتدای ماه محرم و در قالب پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم موفق به اخذ ۱۰۶ جلب رضایت قطعی اولیای دم پرونده های قصاص نفس شدیم.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  نشست سالانه شورای عالی ستاد صبر با حضور حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، ابوالفضل محبی دبیر ستاد ملی صبر، روسا و مدیران شهرداری و وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ابوالفضل محبی دبیر ستاد ملی صبر در این نشست  بیان کرد: ستاد ملی صبر برای ترویج صلح و بخشش با استفاده از ظرفیت‌های مردمی تشکیل شده است.

 محبی با اشاره به تشکیل ۳۱ ستاد صبر استانی در کشور، افزود: در استان‌ها رئیس کل دادگستری ها مسئول و معاونت مراکز توسعه دبیری این ستاد را به عهده دارند.

وی با بیان این‌که «در ۲۰ ماه گذشته در نتیجه تلاش اعضا ستاد ملی صبر و کمک های مردمی ۸۸۸ فقره احکام قصاص نفس منتهی به گذشت شده است.

دبیر ملی ستاد صبر با اشاره به جلب رضایت شکات در تعداد ۱۸۸ پرونده در ۳ ماهه نخست سالجاری، گفت: از ابتدای ماه محرم و در قالب پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم موفق به اخذ ۱۰۶ جلب رضایت قطعی اولیای دم پرونده های قصاص نفس شدیم.

حجت الاسلام صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در این نشست بیان کرد: باید تا می توانیم برای تبدیل خصومت به دوستی و بدی‌ها به خوبی و مهربانی تلاش کنیم.

صادقی با بیان اینکه اخلاق اسلامی به ما آموخته که گذشت سیره مردان و زنان بزرگ در تمام دوران است. ستاد ملی صبر ۲ ماموریت ترویج فرهنگی و ساماندهی عملیات صلح و سازش و در حقیقت نقش راهبری و هدایت کلی ترویج گذشت و سازش را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی صبر متعلق به قوه قضاییه نیست بلکه به تمام مردم تعلق دارد، افزود: براین اساس ستاد ملی صبر ترکیب قضایی نداشته و نیروهای آن مردمی هستند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: رسانه ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از ظرفیت هیئت ها و مساجد می توانند نقش موثری و فرهنگ سازی در این عرصه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۱۳:۲۴

درقصاص زندگانی است