• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401061410708
  • خبرنگار : 50194

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران:

اطفای حریق جنگل‌های هفت‌خال کیاسر ادامه دارد/ اعزام بالگرد به منطقه

اطفای حریق جنگل‌های هفت‌خال کیاسر ادامه دارد/ اعزام بالگرد به منطقه

ایسنا/مازندران مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با تشریح شرایط ویژه آتش سوزی های گسترده روز گذشته در استان و چالش های اطفای حریق، توضیحاتی را درباره چرایی و چگونگی اطفای حریق در جنگل‌های هفت خال کیاسر به وسیله نیروی انسانی بیان کرد و گفت: هم‌ اکنون بالگرد اعزامی در حال اطفای حریق نهایی جنگل های کیاسر است.

مرتضی نوربخش کلائی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صبح روز یکشنبه اعلام ۴ فقره آتش سوزی در استان گیلان به ستاد یگان حفاظت جنگل ها رسید که از مازندران جهت اطفای حریق محل آتش سوزی، درخواست کمک شد و در همین راستا ۲ دستگاه بالگرد از مازندران برای اطفای حریق به گیلان اعزام شدند.

نوربخش کلائی تصریح کرد: حوالی ظهر دیروز یکشنبه بود که جنگل های کلاردشت دچار حریق شد که بلافاصله به یکی از بالگردهای اعزام شده به استان گیلان فراخوان داده شد و به کلاردشت برای اطفای حریق بازگردید.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندارن افزود: ساعت ۱۳ دیروز یکشنبه نیز اهالی روستاهای اطراف کیاسر در هفت خال، حریق در جنگل های آن منطقه را به بخشداری اعلام کردند، که این موضوع به مدیریت بحران استانداری انتقال داده شد و فورا بالگرد دیگر مازندران که به استان گیلان اعزام شده بود برای بازگشت فراخوان شد.

وی با بیان اینکه فراخوان دیرهنگام باعث شد تا متاسفانه پرواز به غروب آفتاب(سانست، sunset) همزمان شود و در این زمان اجازه پرواز برای بالگردها وجود ندارد؛ به همین دلیل آتش سوزی با کمک عوامل انسانی اعم از نیروهای امدادی و هلال احمر و مردم منطقه و یگان حفاظت منابع طبیعی، تا حدود ساعت یک شب مهار شد.

نوربخش کلائی خاطرنشان کرد: از آنجا که به دلیل وزش باد امکان شعله ور شدن دوباره آتش وجود داشت، ساعت ۶ صبح امروز دوشنبه، مجدد بالگرد به پرواز درآمد و هم‌ اکنون در حال اطفای حریق نهایی جنگل های کیاسر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha