• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061410769
  • خبرنگار : 50356

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مطرح کرد

توسعه واحدهای کارگاهی با اولویت واگذاری به دانش‌بنیان‌ها در نواحی صنعتی خراسان رضوی 

توسعه واحدهای کارگاهی با اولویت واگذاری به دانش‌بنیان‌ها در نواحی صنعتی خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: اولویت واگذاری واحدهای کارگاهی و اراضی در شهرک‌های صنعتی استان با واحدهای دانش‌بنیان است و اراضی بدون مزایده به این شرکت‌ها واگذار می‌شود.

جعفر فرشچی طوسی در حاشیه نشست با نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر همین اساس از سال گذشته تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان به ۱۴ شرکت دانش‌بنیان بدون مزایده زمین واگذار شده است.

وی افزود: هم‌اینک ۳۰۱ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه‌اندازی شده و یا در حال ساخت است که از این تعداد ۲۸۴ واحد به بهره‌برداری رسیده و مقرر است تا پایان سال ۲۳۰ واحد کارگاهی دیگر با اولویت واگذاری به دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.  

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به مطلوب بودن شاخص‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزود: ۹۹ درصد از شاخص‌های ما بالاتر از میانگین کشوری است. در این شرکت ۲ هدف اصلی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی دنبال می‌شود. امسال ایجاد ناحیه صنعتی گرماب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

فرشچی خاطرنشان کرد: پیگیری افزایش سهم اعتبارات عمرانی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، واگذاری اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به واحدهای دانش‌بنیان و توسعه واحدهای همجوار از دیگر اقدامات مهم این شرکت در دولت سیزدهم است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: در این دولت عملیات اجرایی ناحیه صنعتی خواف، ناحیه صنعتی مه‌ولات و ناحیه صنعتی زاوه که مورد نیاز مناطق محروم استان بود، سرانجام بعد از ۱۲ سال آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، فرشچی اضافه کرد: راه‌اندازی سه شهرک و ناحیه صنعتی از جمله شهرک تخصصی پوشاک، کیف و کفش، شهرک تخصصی گوهرسنگ‌ها و سنگ‌های تزئینی و ناحیه صنعتی گناباد ۲ در دستور کار این شرکت قرار گرفته و مشکلات ۱۱ شهرک صنعتی غیر دولتی دیگر نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha