• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401061511989

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه فارس به زائران اربعین حسینی

توصیه‌های ترافیکی پلیس راه فارس به زائران اربعین حسینی

ایسنا/فارس رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی فارس، با اشاره به قرارگرفتن فارس در مسیر عبور زائران اربعین حسینی، توصیه‌هایی را با هدف ارتقاء ایمنی و امنیت تردد در این ایام، ارائه داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی سه‌شنبه ۱۵ شهریور در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: در ایام اربعین شاهد سفر محبان اهل بیت (ع) ، به سمت مرزهای جنوب غربی و غرب برای حضور در پیاده روی میلیونی اربعین و زیارت عتبات عالیات هستیم که با توجه به بعد مسافت و لزوم رانندگی طولانی مدت درجاده‌ها توجه به هشدارهای آموزشی و ترافیکی قبل و حین سفر لازم و ضروری است.

او گفت: اولین ومهم ترین نکته برای سفرایمن داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفراست و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی، باید برنامه ریزی لازم برای سفری ایمن را داشته باشند.

دهقانی افزود: لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم راهها ومسیر حرکت، قبل از شروع سفر نیز با استراحت کافی ، از مصرف داروهای خواب آور که باعث کاهش توجه دررانندگی می‌شود، خودداری و همچنین رانندگان از سالم بودن خودرو خود با بازدید از وضعیت لاستیک های خودرو، چراغ‌ها، علائم هشدار دهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشداردهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.

رئیس پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان فارس عنوان کرد: رانندگان برای تردد ایمن و سفربدون خطر در جاده باید بدون عجله و شتاب و با آرامش کامل رانندگی کرده و پس از دو ساعت رانندگی، زمان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای در مکان های تعیین شده و امن را به عنوان یک اولویت همواره در نظرداشته باشند.

او گفت: رانندگان باید از توقف غیر اضطراری در حاشیه راهها پرهیز کنند و از ارتکاب رفتارهای پرخطر از جمله سرعت و سبقت غیر مجاز، تجاوز و انحراف به چپ در راههای دوطرفه که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای است، خودداری کنند.

دهقانی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم استفاده از سامانه روشنایی در شب برای دیدن و دیده شدن، لازم است از سلامت چراغ‌ها و سامانه روشنایی وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و در صورت بروز نقص وخرابی غیرقابل پیش بینی تا حد امکان از توقف در سطح راه ، سرپیچ و جاهایی که دید لازم را ندارد، خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha