• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401061612906
  • خبرنگار : 71415

پوتین انتخاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس را "دموکراتیک" ندانست

پوتین انتخاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس را "دموکراتیک" ندانست

رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه یک روز بعد از آنکه لیز تراس جانشین بوریس جانسون در نخست وزیری انگلیس شد، گفت که روش انتخاب شدن رهبران در انگلیس "بسیار از دموکراسی به دور است".

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اولین اظهارنظر علنی خود در مورد انتصاب لیز تراس به نخست وزیری انگلیس بر مبنای این واقعیت که انتخاب او نه با رای گیری در میان کل مردم انگلیس بلکه با رای گیری صرفا میان اعضای حزب محافظه کار رخ داده، آن را زیر سوال برد.

ولادیمیر پوتین به یک مجمع اقتصادی در ولادیووستوک گفت: "در این مورد مردم بریتانیا نیستند که در تغییر دادن دولت شرکت می‌کنند. نخبگان حاکم در آنجا خودشان امور را ترتیب می‌دهند."

پوتین همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد چشم انداز روابط روسیه با انگلیس گفت: "ما موضع محافظه کاران انگلیس را در مورد چنین مسائلی از جمله در مورد روابط با روسیه می‌دانیم. این کار آنهاست که چگونگی برقراری روابط با فدراسیون روسیه را بدانند."

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: کار ما این است که از منافع خودمان دفاع کنیم و ما این کار را به طور مداوم انجام خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که هیچ کس در این مورد شکی داشته باشد.

لیز تراس در سمت قبلی خود به عنوان وزیر امور خارجه دولت بوریس جانسون، مسکو را با جملاتی که روسها به عنوان روس هراسی تفسیر کردند و همین طور با حمایت از اوکراین آزار داد. رسانه‌ها و سیاستمداران روس به انتصاب او به نخست وزیری انگلیس با انتقاد و استهزا واکنش نشان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۱۹:۵۹

دیوانه 😃

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۲۰:۲۸

مگر انتخاب خودت خیلی دمکراتیک بود ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۲۱:۰۲

دموکراسی فقط شما و حلقه اطرافت

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۲۴

پوتین اول خودش را درست کند که رییس جمهور مادام العمرکرده خودش را

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۲۲:۳۴

پوتین نمیدونه چه جوری دمکراتی رو مینویسند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۲۳:۵۱

شخصا به حس وفاداری به مافوق سابق غرور ملی وطن پرستی و کاریزمای پوتین احترام میگذارم ولی دموکراسی خیلی در حیطه ای نیست که پوتین بخواد در اون حوزه نظر بده

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۰۰:۲۸

خاک بر سر دموکراسی شده که یک قاتل و متجاوز باید درباره اون نظر بده لیز تراس بد هست چون زمانی که وزیر خارجه بود در گفتگویی که با سفیر متجاوز روسیه درباره اوکراین داشت بلند شد در رو باز کرد و او را انداخت بیرون پوتین همیشه از زن ها می ترسه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۳:۰۳

استهزا؟؟؟ پوتین با چه روشی نزدیک به سه دهه در قدرت مونده مرگ بر روسیه روسیاه