• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401061612964
  • خبرنگار : 71614

همکاری سازمان مدیریت بحران و سازمان ملل/ لزوم نگاه انسان دوستانه در حوادث طبیعی

همکاری سازمان مدیریت بحران و سازمان ملل/ لزوم نگاه انسان دوستانه در حوادث طبیعی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در شرایط بحران و حوادث طبیعی تمامی ملت‌ها حس انسان دوستانه و مهربانی دارند.

به گزارش ایسنا محمد حسن نامی در نشست مشترک سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس دفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران که با موضوع همکاریهای دو جانبه برگزار شد اظهار کرد:‌ مهمترین موضوع در مدیریت بحران پیشگیری است. در مراحل بعدی وقوع حادثه مانند آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی در سیلاب اخیر ما در زمینه آمادگی و پاسخ کاملا آماده بودیم و در شرایط بحران تمامی اقشار، نیروهای نظامی و بسیج پا به پای هم مشغول کمک رسانی هستند. 

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در شرایط بحران قوانینی که خودشان تصویب کردند را زیر پا می‌گذارند گفت: در شرایط بحران و حوادث طبیعی تمامی ملت‌ها حس انسان دوستانه و مهربانی دارند و اگر بخواهند کمک کنند با قوانین تحریم روبرو می‌شوند و این موضوع باید حل و فصل شود.

همچنین در این نشست استفان پریزنر رییس دفتر نمایندگی ملل متحد در ایران با اشاره به گستردگی حوادث طبیعی در ایران و اقدامات مدیریت بحران کشور در مدیریت سیلاب اخیر اظهار کرد: جلسات باید هر سه ماه یکبار برگزار شود تا هماهنگی بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: در صورت وقوع حوادث، سازمان ملل متحد با اعتقاد به انجام کارهای توسعه‌ای و انسان دوستانه آمادگی لازم را به جهت خدمت رسانی در حوادث از طریق ارتباط با کشورهای مختلف ارزیابی نیازها و نیازسنجی از طریق (برنامه کاربردی سازمان ملل) را در نظر دارد و به وسیله تشکیل کمیته دائمی سه جانبه مشترک با حضور نمایندگان سازمان ملل، وزارت امور خارجه و سازمان مدیریت بحران کشور در سطوح مدیریتی و کارشناسی می توانیم این موضوع را گسترش دهیم.

رییس دفتر نمایندگی ملل متحد در ایران در ادامه افزود: ما معتقد هستیم جمهوری اسلامی ایران امکان برخورد با حوادث در سطح وسیع دارد و سازمان ملل نیز مایل هست این تجربیات با ارزش را با حضور به موقع نمایندگان در محل حادثه ثبت و مستندسازی کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha