• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401061713260
  • خبرنگار : 71402

پنتاگون تحویل اف-۳۵ به ارتش را به دلیل وجود یک قطعه چینی به حالت تعلیق درآورد

پنتاگون تحویل اف-۳۵ به ارتش را به دلیل وجود یک قطعه چینی به حالت تعلیق درآورد

براساس یک گزارش، وزارت دفاع آمریکا تحویل هواپیماهای جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ به واحدهای ارتش را پس از اینکه متوجه شد یک قطعه آنها با استفاده از مواد چینی ساخته شده است، موقتاً متوقف کرده است.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وب‌سایت فلایت گلوبال، این توقف ارسال از سوی دفتر تدارکات مشترک اف-۳۵ انجام شد. این دفتر بر خریدهای ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و تفنگداران دریایی نظارت دارد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم پس از آن گرفته شد که مشخص شد یک پمپ در توربوماشین اف-۳۵ دارای آهنربای قدرتمندی فلزی است که از چین منشأ می‌گیرد. از این توربوماشین برای تامین نیروی جت در زمانی که برای تعمیر و نگهداری روی زمین است و موتور اصلی خود را روشن می‌کند، استفاده می‌شود. این قطعه همچنین هوای فشرده را برای کمک به مدیریت دما فراهم می‌کند.

در حالی که شرکت لاکهید مارتین پیمانکار اصلی اف-۳۵ است، توربوماشین به دست شرکت هانی‌ول تولید می‌شود.

آهنربایی که شامل فلز چینی می‌شود از سوی یک پیمانکار فرعی ناشناس تولید و عرضه می‌شود. این آهنربا در پمپ روغن‌کاری که بخشی از توربوماشین است، استفاده می‌شود. طبق اعلام وب‌سایت لاکهید مارتین، نزدیک به ۱۴۰۰ شرکت مستقر در ۴۵ ایالت آمریکا و پورتوریکو هستند که قطعات اف-۳۵ را تامین می‌کنند.

شرکت هانی‌ول در بیانیه‌ای در آوریل ۲۰۲۱ گفت که برای هر اف-۳۵ ساخته شده ۱۰۰ قطعه از جمله سیستم‌های اویونیک، سیستم‌های ناوبری اینرسی، کنترل‌های سوخت موتور، خنک‌کننده کابین و هواپیما، چرخ‌ها و ترمزها و سیستم مدیریت حرارتی را تامین می‌کند.

این شرکت به وب‌سایت فلایت گلوبال گفت که همکاری با تامین‌کننده‌ای که فلزات را از چین تامین می‌کرد، متوقف شده است و انتظار دارد از ماه اکتبر تحویل از یک شرکت آمریکایی دیگر آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۵:۵۰

ابر قدرت اول جهان چینه نه آمریکا

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۸:۳۰

الحمدا..با دستاوردهی بینظیر و منحصر بفرد ساخت پهبادهای شکارچی که همانند عقاب بر سر هر موشک و سامانه دفاعی و... فرود میاد و نمونه اش رو همین چند هفته پیش به روسیه فروختیم و روسیه را از دست موشکهای هوشمند غیرقابل ردگیری توسط سامانه اس۴۰۰ روسیه که باعث شده بود تعداد زیادی از زاغه مهمات های روسیه هدف قرار بگیره و ضربه سنگینی به روسیه وارد آمده بود و چاره ایی برای آن نداشت ولی با حضور پهبادهای شکارچی ایران این موشکها شکار شدند و سامانه های شلیک کننده آنها را هم نابود کردند که بخاطر این داد امریکا دراونده و توافق را به عقب انداخته البته به درک و جهنن توافق دوزاری بخوره تو سر امریکا... و دهها سلاح پیچیده دیگه که سپاه آنها را رو نکرده باعث وحشت و زبونی غرب شده و حتی روسیه به قدرت دستاوردهای نظامی ایران سرتعظیم فرود آورده حالا به کسی نگی ها فقط ترامپ و..خبر پیدا کردند سلاحهای بدون مشابه آن در دنیا یعنی سلاحهای لیزری که عملکرد خاص نابودی هرچی بدون تخریب که شباهت زیادی به سلاحهای تخیلی و فضایی داره و ساخت فرزندان ولایی و دلیر سپاه ایران اسلامی مهر تاییدی بر شکست نهایی غرب در مقابل ایران مقتدر است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۷ ۱۸:۳۷

دیگه با ورود انواع پهبادهای شکارچی و .... که در نوع خود بینظیر هستند و انواع موشکهای بینظیر ساخت دلیرمردان ولایی سپاه ایران اسلامی دیگه جایی برای حضور و خودنمایی و مانور چند پشه و مگس بنام جنگنده اف۳۵ یا هر اف و ایکس و ... دیگری وجود نداره..جنگنده با خلبانش که صد میلیون دلار قیمت داره در یک چشم برهم زدن طعمه و خوراک پهباد شکارچی یا موشک شکارچی دلیرمردان سپاه میشه و خلبانی جرات پرواز با هر نوع اف و هر مدل جنگنده در آسمان ایران رو نداره چون فرصت حتی دیدن سرزمین ایران از اون بالا بهش داده نمیشه پس جنگنده های افسانه ایی بهتره برن تو پارکینگ تاریخ پارک کنند و بشن وسایل باستانی برای دیدن بازدیدکنندگان موزه آنها.. شما فکر میکنید امریکا در مورد توافق چه غلطی باید بکنه؟؟ بدبخت حق داره قاطی کنه و گیج بشه....