• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401061713367
  • خبرنگار : 50037

فرماندار درگزین خبر داد

انجام اقدامات لازم برای احداث کتابخانه استاندارد شهر قروه

انجام اقدامات لازم برای احداث کتابخانه استاندارد شهر قروه

ایسنا/همدان فرماندار درگزین گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های فرهنگی هر شهرستان داشتن کتابخانه های عمومی است در این‌باره اقدامات لازم برای احداث کتابخانه عمومی شماره دو و کتابخانه استاندارد شهر قروه انجام شده است.

کمیل خواستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درگزین، اظهار کرد: برای افزایش آمار کتاب و کتابخوانی و ارتقاء سرانه مطالعه شهرستان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های شهرستان اعم از فضای مجازی، مسئولان و نخبگان ضرورت دارد.

وی افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم تا چشم اندازی که مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ عمومی و کتابخوانی ترسیم کرده اند، تحقق یابد.

خواستان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش شهرستان با تمام توان خود دانش آموزان را با فرهنگ کتابخوانی در هر شرایطی مانوس‌کند، افزود: درگزین از دیرباز مهد عالمان و عارفانی چون ملا حسینقلی شوندی و آیت اله حائری بوده که درکشور زبانزد خاص و عام هستند و این نشانگر آن است که شهرستان همواره به موضوع فرهنگ، علم و کتاب اهمیت داده است.

وی همچنین تاکید کرد: فرهنگیان و تأثیرگذاران در امر کتاب و کتابخوانی باید در خصوص محقق شدن افق چشم انداز شهرستان در توسعه فرهنگ مطالعه تلاش بیشتری داشته باشند و مدیران کتابخانه ها هم با خلاقیت و تعامل مناسب سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش دهند. 

خواستان کتاب وکتابخوانی را  ابزار توسعه فرهنگ دانست و تصریح کرد:با ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر مستقیمی که بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد  این امر مانعی جدی در برابر افزایش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

وی در پایان یاد آورشد:جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر بوده و لازم است همه ما به این امر توجه ویژه‌ داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha