• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401061713498
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل ارشاد همدان:

شهید مدنی یکی از نقاط عطف انقلاب را رقم زد  

شهید مدنی یکی از نقاط عطف انقلاب را رقم زد  

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه شهید مدنی یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی را رقم زده است، گفت: چند ماه قبل از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ نیروهای زمینی و تانک‌ها از غرب کشور به تهران راه افتاده بودند که اگر به تهران می‌رسیدند ممکن بود شرایط انقلاب مثل امروز نباشد.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: در آن شرایط شهید مدنی تدبیری اندیشید و با حضور کفن پوشان در همدان و جاده کرمانشاه مانع از حضور و عبور تانک‌ها شد، به عبارتی عطوفت و بیان شیوای این انسان وارسته مانع از حضور تانک ها شد و این حادثه نقطه عطفی در انقلاب اسلامی، شهر همدان و اتفاقات بعد از آن در تهران شد.

وی مطرح کرد: شنیده بودم به علت اختلافی که بین منافقان و صدام رقم خورده بود، منافقان برای خوش خدمتی به صدام تصمیم می‌گیرند چهار ائمه جمعه انقلابی و تاثیرگذار در کشور شامل شهیدان صدوقی، دستغیب، اشرفی اصفهانی و مدنی را به شهادت برسانند و مخفف اسم صدام را بر روی آنها گذاشته بودند و این برایم جالب بود.

ویژه با اشاره به اینکه آیت‌الله مدنی برکات زیادی برای همدان داشت، تصریح کرد: وی فردی گوشه‌گیر و گوشه‌نشین نبود و مجموعه‌های منسوب به مهدیه که بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان خدمات خوبی را ارائه می‌کند از برکات حضور ایشان در همدان است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت زمانی که آیت‌الله مدنی به دره مرادبیگ تبعید شدند مردم و از جمله بزرگان این منطقه ارادت خاصی به ایشان داشتند و خدمات خوبی هم در این منطقه ارائه کرد.

ویژه با بیان اینکه طی سال‌های متمادی مردم همدان ارادت خاصی به شهید مدنی داشته‌اند، افزود: همین که از این شهید والامقام بیشتر به اسم همدان یاد می‌شود نه به اسم زادگاهش تبریز، نشان از محبوبیت و خدمات فراوان او در همدان است.

وی با اشاره به اینکه شهید مدنی به علت خدمات فوق‌العاده‌اش در همدان مورد احترام مردم این خطه است، اظهار کرد: علمای زیادی در همدان داشته و داریم و بسیاری از آنها به طور مستقیم در انقلاب تاثیرگذار نبودند اما ایشان به نوعی در شخصیت امام ذوب شده بودند و تاثیر زیادی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشتند.

ویژه عنوان کرد: آیت‌الله مدنی نسبت به جوانان بسیار مهربان و گشاده رو بود و جوانان همیشه دورش جمع بودند، یک روز که جوانان در منزل ایشان که دفتر کارش هم بود و امروز به موزه تبدیل شده است جمع بودند مطرح می‌شود چرا همیشه جوان‌ها به شما مراجعه می‌کنند ایشان در پاسخ می‌گوید اگر من آغوشم را برای جوان ها باز نکنم آغوش‌های دیگری هست که آنها را جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: این مسئله دور اندیشی شهید مدنی را نشان می‌دهد و صفای باطنی که در وجودش بود سبب جذب جوانان و تاثیرگذاری سخنش در میان آنها شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha