• جمعه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401061814009
  • خبرنگار : 50444

طی ۳۰ ماه گذشته انجام‌ شد؛

تولید ۷۵۰۰ تن گوشت در کشتارگاه صنعتی بجنورد

تولید ۷۵۰۰ تن گوشت در کشتارگاه صنعتی بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی راهبر پیشین کشتارگاه صنعتی بجنورد از تولید حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت در این مجموعه طی ۳۰ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، جعفر فدایی مدیرعامل شرکت توسعه عمران شهرستان بجنورد و راهبر پیشین کشتارگاه صنعتی مرکز استان، بعدازظهر امروز ۱۸ شهریور ماه در آیین تجلیل از کارکنان این مجموعه، اظهار کرد: حدود ۳۰ ماه گذشته راهبری کشتارگاه صنعتی مرکز استان که شرکتی زیان‌ده بود، به شرکت توسعه عمران شهرستان بجنورد واگذار شد.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ ماه پیش در زمان اوج بیماری منحوس کرونا، تعطیلی بازار و اصناف، کشتارگاه به گل نشسته و تعطیل صنعتی بجنورد به دست شرکت توسعه و عمران بجنورد سپرده شد.

فدایی افزود: این کشتارگاه به قدری درگیر مشکلات بود که برای تشویق سرمایه گذاری در آن، ۴ ماه معافیت از پرداخت اجاره به شهرداری توسط کارگروه اقدام تایید شد تا بتوانیم مجموعه را به سمت سوددهی پیش ببریم.

وی بیان کرد: کشتارگاه بجنورد پیش از حضور ما حتی پروانه بهداشتی نیز نداشت؛ دستور تعطیلی موقت آن صادر شده بود و حقوق پرسنل نیز به درستی پرداخت نمی شد؛ اما با تلاش بسیار توانستیم همه نیروهای آن را حفظ کرده و این مجموعه را از ورشکستگی و زیان‌ده بودن خارج کنیم.

فدایی تاکید کرد: طی این مدت، خط تولید ورمی کمپوست از فضولات شکمبه، قطعه بندی و بسته بندی گوشت، واحد پخت خون و ضایعات با هدف استفاده برای خوراک طیور را نیز راه اندازی کردیم و ۱۷۰ معضل بهداشتی، زیست محیطی و دامپزشکی نیز برطرف شد تا در نهایت گوشتی سالم به تولید برسد.

راهبر پیشین کشتارگاه صنعتی بجنورد گفت: طی این مدت حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت از دام های سنگین و سبک تولید و عرضه شد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ تن از این مقدار برای ذخایر استراتژیک و پشتیبانی امور دام استان و مابقی آن برای توزیع در بازار تولید شد.

وی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی بجنورد اکنون یک مجموعه سودده محسوب می شود، اظهار کرد: با تلاش بسیار کشتارگاه صنعتی بجنورد به عنوان مجموعه ای که ماهانه ۴۰ میلیون تومان زیان داشت از این وضعیت خارج و به مجموعه سودده برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری، تبدیل شد.

فدایی گفت: رسالت ما به عنوان شرکت توسعه عمران شهرستان بجنورد خارج کردن این مجموعه از زیان دهی و ورشکستگی بود که به نتیجه رسید و در مزایده اخیر نیز شرکت نکردیم تا این مجموعه برای شهرداری مرکز استان درآمد پایدار داشته باشد و منافع آن به کل مردم شهر برسد.

وی بیان کرد: این مجموعه در حال حاضر ۴۹ نیرو دارد که البته تعداد آن‌ها در روزهای بسیار پرکار مجموعه به ۸۹ نفر نیز می رسید.

به گزارش ایسنا، در این آیین از ۴۹ نفر از پرسنل و همکاران کشتارگاه صنعتی مرکز استان با حضور خانواده هایشان به عنوان تنها کشتارگاه صنعتی بجنورد تقدیر به عمل آمد.

۱

۱انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha