• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401061814049
  • خبرنگار : 50491

معاون وزیر کار:

همه پروژه‌های اشتغالزا پیوست مهارتی داشته باشد/ فنی‌وحرفه‌ای با محدودیت مالی مواجه است

همه پروژه‌های اشتغالزا پیوست مهارتی داشته باشد/ فنی‌وحرفه‌ای با محدودیت مالی مواجه است

ایسنا/گلستان رییس سازمان فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه در شرایط امروز مهارت آموزی گره گشای مشکل بیکاری است، گفت: هر پروژه‌ اشتغالزا باید پیوست مهارتی داشته باشد.

غلامحسین حسینی‌نیا شامگاه جمعه ۱۸ شهریور در نشست با مجمع نمایندگان گلستان اظهار کرد: دولت سیزدهم توجه خوبی به حوزه زیرساخت ها داشته و در همین راستا دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و به روزرسانی تجهیزات فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده گرچه سهم استان گلستان کم است.

وی از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در سطح کشور خبر داد و افزود: با وجود فعالیت ۶۴۰ مرکز و ۱۳ هزار و ۲۰۰ مربی فنی و حرفه ای در سطح کشور، تمام اعتبارات ما یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که باید صرف حقوق، قبوض آب، برق، گاز و غیره می شد که این اعتبارات امسال به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده لذا با محدودیت های مالی رو به رو هستیم.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه ما نباید تلاش کنیم همه را به دانشگاه بفرستیم، تصریح کرد: در شرایط امروز مهارت آموزی گره گشای مشکل بیکاری است و در این شرایط تلاش ما توجه به نهضت مهارت آموزی است.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای طرحی را به عنوان مشاغل آینده مطرح کرده است، تأکید کرد: هر پروژه اشتغالزایی که اجرا می شود باید پیوست مهارتی داشته باشد و این مسئله باعث انقلاب مهارت آموزی در کشور می شود.

وی متذکر شد: طرحی به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت ها داریم و چه مسئولیت اجتماعی بالاتر از این که بتوانیم به افراد فعال در این شرکت ها، مهارت بیاموزیم که ۱۰ درصد بودجه مسئولیت اجتماعی باید صرف این کار شود.

معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اینکه خیرین باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند، بیان کرد: هیچ بستری بهتر از فنی و حرفه ای کمک‌کار جوانان نیست، در واقع این نهاد می تواند جوانان را به سلاح مهارت برای اشتغال مجهز کند.

حسینی‌نیا تأکید کرد: درصدد هستیم در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و قانون برنامه هفتم مصوبات خوبی در مجلس شورای اسلامی برای سازمان فنی و حرفه ای داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha