• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۵:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401061914058
  • خبرنگار : 50491

در نشست معاون وزیر کار با مجمع نمایندگان گلستان عنوان شد؛

تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای گلستان فرسوده است/ دانشگاه تنها راه توسعه نیست

تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای گلستان فرسوده است/ دانشگاه تنها راه توسعه نیست

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان به‌روزرسانی تجهیزات کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان را ضروری خواند و گفت: تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای گلستان مربوط به 20 سال گذشته است.

حمزه کرایلو شامگاه جمعه ۱۸ شهریور در نشست با مجمع نمایندگان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان ۱۸ مرکز آموزش دولتی و ۱۱۸ کارگاه ثابت فعال دولتی فنی و حرفه ای وجود دارد که ۱۳۲ مربی در این مراکز آموزش های مهارتی را به گروه های هدف نوزده‌گانه آموزش می دهند.

وی از فعالیت ۵۳۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: بیش از ۶۰۰ مربی در این مراکز فعالیت دارند، در طی پنج ماه گذشته در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای گلستان یک میلیون و ۵۳۹ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای انجام شده که نسبت عملکرد ما در دولت سیزدهم نسبت به دولت دوازدهم ۱۱۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان به مشکلات پیشروی آموزش های مهارتی در فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: در مراوه تپه برخی از روستاها با مراکز آموزشی ما فاصله زیادی دارند و تنها راه ارائه آموزش فنی و حرفه ای و توسعه آن در این مناطق تکمیل خوابگاه است که ۳۱ میلیارد تومان از اعتبارات فرمانداری برای این مسئله در نظر گرفته شده است.

کرایلو به به فرسودگی تجهیزات در کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزات ما برای ۲۰ سال گذشته است از طرفی با وجود آنکه گلستان یک استان کشاورزی بوده ولی کارگاه های صنعتی ما بیشترین استقبال را داشته و ضرورت دارد که به حوزه تجهیز این کارگاه ها توجه بیشتری شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: تغییر به نوع نگاه و رویکرد مجلس و دولتمردان به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای و همچنین تغییر رویکرد در خانواده ها در خصوص تقدم رتبه آموزش مهارتی و فنی و حرفه ای به دانشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد و این دو مولفه نیاز به فرهنگ سازی دارد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه ریل گذاری اعتبارات آموزش فنی و حرفه ای در مجلس شورای اسلامی است، تأکید کرد: وقتی اولویت نمایندگان مجلس آموزش فنی و حرفه ای نباشد دستشان موقع رای بالا نمی آید لذا نیاز است در این راستا نشست هایی بین نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان فنی و حرفه ای برگزار شود همچنین فنی و حرفه ای در کمیسیون آموزش تحقیقات و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نشست های فوق العاده ای را برای فرهنگ سازی برگزار کند.

وی با تأکید بر اینکه تجربیات موفق فنی و حرفه ای باید در دریچه رسانه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: جامعه باید باور کند که دانشگاه تنها راه توسعه و تحول نیست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، خواستار بروزرسانی تجهیزات فنی و حرفه ای استان گلستان شد و ابراز کرد: همچنین پروژه های نیمه تمام استان نیز باید مورد عنایت سازمان فنی و حرفه ای قرار گیرد، توجه به معیشت کارکنان فنی و حرفه ای نیز مسئله دیگری است که باید مورد توجه مسئولان امر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha