• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401061914092
  • خبرنگار : 50212

آزادی ۱۵۵ زندانی غیرعمد استان مرکزی/۱۳۵ نفر چشم انتظار آزادی

آزادی ۱۵۵ زندانی غیرعمد استان مرکزی/۱۳۵ نفر چشم انتظار آزادی

ایسنا/مرکزی مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۵ زندانی غیر عمد در این استان از زندان آزاد شدند.

محمدحسن حسین‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در فرآیندی شامل رایزنی از طریق دستگاه قضائی به منظور پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۹ میلیارد تومان مجموع بدهی زندانیان جریام غیرعمد امسال استان مرکزی بوده است، افزود: از این میزان بدهی، مبلغ اخذ گذشت از شکات بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال، مبلغ تامین شده توسط مددجو ۳۳ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال، مبلغ اعسار پذیرفته شده از سوی مراجع قضایی ۶۸۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال، وام بانکی دریافتی مددجویان ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال، صندوق تامین خسارات بدنی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض پرداختی از محل ستاد دیه کشور ۱۱ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال، کمک بلاعوض پرداختی از محل مشارکت خیرین و ستاد دیه استان ۲۸ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال و کمک‌های مردمی ۵۵ میلیارد ریال بوده است.

حسین‌بیگی افزود: در حال حاضر تعداد محکومین جرایم غیر عمد شامل محکومین مالی و مهریه در زندان‌های استان ۱۳۵ نفر است که امیدواریم با نیات خیرخواهانه خیرین و حمایت ستاد دیه زمینه آزادی آنان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه محکومان مالی و مهریه در صدر زندانیان جرایم غیرعمد استان قرار دارند، گفت: بدهکاران و محکومیت‌های مالی، رتبه اول زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن محکومین مهریه، نفقه، دیات شامل تصادفات و حوادث ناشی از کار در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوء‌نیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

گفتنی است شماره کارت‌های بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک مهر برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از  دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارائی، قادر به پرداخت جرایم نقدی و یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی‌ترین ماموریت ستاد دیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha