• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401061914179
  • خبرنگار : 71415

ونزوئلا به دنبال استرداد دو مقام سابق بخش انرژی است

ونزوئلا به دنبال استرداد دو مقام سابق بخش انرژی است

دولت ونزوئلا به دنبال استرداد دو مقام نفتی سابق فراری این کشور از اروپا است.

به گزارش ایسنا، دفتر دادستانی کل دولت ونزوئلا اعلام داشت، این کشور خواستار استرداد یک مقام مسئول اسبق حوزه انرژی علاوه بر وزیر نفت اسبق خود از دو کشور اروپایی شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دولت ونزوئلا در تلاش برای استرداد رافائل رامیرز، وزیر نفت اسبق و رئیس اسبق شرکت نفت دولتی "پترولئوس دِونزوئلا" (PDVSA) از ایتالیا بوده و همینطور درخواست استرداد نرویس ویلالوبوس، معاون وزیر انرژی سابق، از اسپانیا را دارد.

دفتر دادستانی کل ونزوئلا اعلام کرد، این دو مقام سابق در ارتباط با تحقیقاتی متمرکز بر چند معامله مشکوک تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. در جریان این معاملات شرکت "پترولئوس دِونزوئلا" در ظاهر به پرداخت پولی که در سال ۲۰۱۲ از شرکتی به نام "آتلانتیک" قرض کرده بود اقدام کرده اما این مبالغ استقراضی هرگز به خزانه آن شرکت واریز نشدند.

دادستانی ونزوئلا خاطرنشان کرد، شرکت "پترولئوس دِونزوئلا" در حالی که قرض خود را با ارز "بولیوار" به دلیل وجود قوانینی علیه تبادل ارز خارجی دریافت کرده بود، آن را با ارز دلار پس داده است.

رامیرز در ماه اوت به خبرگزاری رویترز گفت، این اتهام‌ها "کاملا غلط" هستند و همه معاملات مالی انجام شده در دوران وزارت او مورد حسابرسی قرار گرفته‌اند.

به نوشته رویترز، ویلالوبوس برای اظهارنظر درباره این بیانیه در دسترس نبود.

ونزوئلا قبلا همچنین تلاش کرده بود رامیرز در ارتباط با یک پرونده فساد دیگر از ایتالیا به این کشور مسترد شود اما اوایل سال جاری میلادی، ایتالیا از پذیرش این درخواست سر باز زد.

شرکت نفتی "پترولئوس دِونزوئلا" موضوع یک رشته تحقیقاتی واقع شده که بازداشت یکی از بستگان رامیرز در سال ۲۰۱۷ و اخیرا نیز بازداشت ویکتور آئولا، معاون مالی شرکت "پترولئوس دِونزوئلا"  را موجب شدند.

درخواست استرداد جدید مقامات ونزوئلا قبل از رسیدن به وزارت امور خارجه ونزوئلا، در دادگاه‌های این کشور مورد رسیدگی قرار میگیرد و سپس این وزارتخانه درخواست را به اسپانیا خواهد فرستاد. همچنین این وزارتخانه بر مبنای اتهامات جدید، درخواست استردادی که قبلا نزد ایتالیا مطرح کرده بود را هم تجدید خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha