• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401061914359
  • خبرنگار : 71134

اهدای اعضای بدن دانشجوی پزشکی یاسوج به بیماران نیازمند

اهدای اعضای بدن دانشجوی پزشکی یاسوج به بیماران نیازمند

خانواده "ابوالفضل نیکروز" دانشجوی ترم ششم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، پس از درگذشت وی اعضای بدن این دانشجوی جوان را به نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز طی پیامی درگذشت مرحوم ابوالفضل نیکروز دانشجوی پزشکی این دانشگاه را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا
و هر کس جان انسانی را نجات بخشد، مثل این است که گویی همه انسانها را زنده کرده است

خبر درگذشت مرحوم ابوالفضل نیکروز دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، باعث تاثر و تاسف فراوان شد.

اقدام انسانی، خیرخواهانه و تحسین برانگیز خانواده این دانشجوی جوان، در زمینه اهدای اعضاء آن مرحوم به چند بیمار نیازمند پیوند،‌ نشان از روح بزرگ و نوع دوستی دارد و الگویی برای ترویج فرهنگ اهداء عضو در جامعه می باشد. تسلیم در برابر تقدیر الهی و رضایت بر این عمل انسانی، علاوه بر اجر معنوی و رضایت خداوند متعال سبب استمرار حیات در وجود افراد دیگر خواهد بود.

اینجانب ضمن تقدیر از این عمل انسان دوستانه و تسلیت درگذشت این عزیز به خانواده ایشان از خداوند متعال برای آن شادروان علو درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم."

دکتر حجت الله روایی، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پیامی نیز درگذشت ناگهانی دکتر ابوالفضل نیکروز را به خانواده وی، دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان و اساتید این دانشگاه تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا)، دکتر ابوالفضل نیکروز دانشجوی ترم ششم رشته پزشکی یاسوج به علت عارضه بیماری و بعداز یک عمل جراحی در تهران به کما رفت که بعداز چند روز طی یک اقدام خداپسندانه و کمک به بیماران نیازمند با رضایت پدر و مادر وی اعضای بدن این جوان نخبه و دانشگاهی به بیماران نیازمند اهدا شد. مراسم تشییع و تدفین دکتر ابوالفضل نیکروز روز پنج شنبه ۱۷شهریور ساعت ۱۷عصر در آرامستان شهر چرام زادگاه وی در قطعه «نفس بهشت» برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha