• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061914404
  • خبرنگار : 50093

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی:

ابومسلم در دوران مدیریت هاشمی جواهری ۲ قسمت شد

ابومسلم در دوران مدیریت هاشمی جواهری ۲ قسمت شد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: در دوران مدیریت قبلی هاشمی جواهری، مدیر کل کنونی ورزش و جوانان خراسان رضوی، ابومسلم به ۲ قسمت تبدیل شد و اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به انحلال ابومسلم شد.

محسن حیدری شب گذشته، ۱۸ شهریور، در برنامه تلویزیونی ورزش خراسان رضوی در خصوص وضعیت امید وحدت در لیگ دسته یک فوتبال اظهار کرد: هیچکس به هشدارهایی که در خصوص نحوه مدیریت شهرخودرو دادیم، توجه نکرد. مدیران باشگاه شهرخودرو می‌دانستند که پنجره نقل و انتقلاتی آنان بسته است؛ از همین رو از فرهاد حمیداوی تقاضا کردم با بازیکن‌هایی که قرارداد چندساله دارند، وارد مذاکره شود. سال گذشته نیز در بازی نخست لیگ برتر پنجره تیم بسته بود اما به دلیل اینکه با برخی از بازیکنان قرارداد طولانی‌مدت داشتند، توانستند در بازی هفته نخست به میدان بروند.  

وی با اشاره به نام نماینده خراسان رضوی در لیگ یک گفت: نام این تیم هنوز شهرخودرو است. از آنجا که پنجره باشگاه بسته است، نقل و انتقال امتیازی نمی‌تواند صورت بگیرد. باید توجه درج نام امید وحدت در سایت‌های خبری نیز اشتباه است.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره به اینکه دلیل نتایج ضعیف کنونی شهرخودرو عدم جذب بازیکن و استفاده از بازیکنان رده پایه است، گفت: مطابق نامه‌ای که اسماعیل حیدرپور، مدیر عامل سابق شهرخودرو، برای ما ارسال کرده، تا انجام تعهدات مالی کامل مدیران باشگاه امید وحدت امضای وی معتبر است. در این نامه عنوان شده که اداره تیم به عهده حمید چوپانی است اما قراردادها با امضای شخص اسماعیل حیدرپور منعقد می‌شود. در حال حاضر نیز قرارداد بازیکنان این تیم را اسماعیل حیدرپور امضا کرده است.

حیدری با بیان اینکه نحوه انتقال امتیاز شهرخودرو مبهم است، عنوان کرد: اگر باشگاه را خریداری می‌کنیم، باید صفر تا ۱۰۰ آن بر عهده خریدار باشد اما در حال حاضر این باشگاه در برزخ به سر می‌برد. از هیات فوتبال خراسان رضوی نیز در خصوص این فرایند، یعنی اینکه حق امضا در اختیار اسماعیل حیدپور و اداره تیم بر عهده حمید چوپانی باشد، نظری پرسیده نشد و در جریان آن نبودیم. هیات فوتبال پس از امضای قرارداد بازیکنان از این فرایند مطلع شد. وارد فرایندی شده‌ایم که اشتباه بوده اما به دلیل شرایط خاص نماینده استان باید تمام دستگاه‌ها کنار هم باشند.

وی ادامه داد: علی‌اکبر هاشمی‌ جواهری، مدیر کل ورزش‌ و جوانان خراسان رضوی، نسبت به هیات فوتبال استان رابطه بهتر و نزدیکتری با باشگاه شهرخودرو داشت. وی حتی در بدو ورود خود به استان مشکلات کمیسیون ماده پنج این باشگاه را نیز حل کرد.

عملکرد هیات فوتبال فعلی تا سال‌ها تکرار نخواهد شد

حیدری در واکنش به صحبت‌های هاشمی‌ جواهری مبنی بر اینکه عملکرد هیات فوتبال خراسان رضوی ضعیف بوده، گفت: قاطعانه صحبت‌های مدیر کل ورزش‌ و جوانان را رد می‌کنم. علی‌اکبر هاشمی‌ جواهری پیش از این مدیر کل ورزش‌ و جوانان استان بوده و با حمایت خودش رئیس هیات فوتبال استان انتخاب شد. در همان دوران ابومسلم به ۲ قسمت تبدیل شد و آن اتفاقات رخ داد که در نهایت به انحلال ابومسلم منجر شد. در فوتبال و جامعه فوتبال اختلاف و تضارب آرا وجود دارد. در اولین فرصت ممکن وضعیت و رضایت جامعه فوتبال استان را برای مدیر کل ورزش‌ و جوانان استان تشریح خواهیم کرد اما یکسری اتفاقات در فوتبال نشدنی است و نمی‌توان همه را راضی نگاه داشت.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره به حضور سه تیم از استان کرمان در لیگ برتر خاطرنشان کرد: اگر استان کرمان سه تیم لیگ برتری دارد چون سه بنگاه اقتصادی خوب دارد اما آیا این سه بنگاه اقتصادی را هیات فوتبال کرمان پای کار آورده یا اداره‌ کل ورزش‌ و جوانان آن استان؟ هفته گذشته خبری مبنی بر واگذاری ۲ صنعت معدنی مهم توسط رئیس‌جمهور به استقلال و پرسپولیس منتشر شد. در حال حاضر نیز سنگ‌ آهن خواف حامی سپاهان اصفهان شده است، تمام این‌ها نشان می‌دهد دستگاه حاکمیتی در پای کار آوردن صنایع نقش مهمی دارد.

حیدری در خصوص شائبه دخالتش در انتخاب سرمربی نماینده خراسان رضوی در لیگ دسته یک فوتبال بیان کرد: روزی که حمید چوپانی به دنبال انتخاب سرمربی برای تیم خود بود، چهار نام به من معرفی کرد که اعلام کردم هیچ مخالفتی با آن‌ها ندارم اما ترجیح ما انتخاب یک سرمربی بومی برای نماینده استان است. پس از انتشار خبرهای جدایی احتمالی محسن بنگر اعلام کردیم که پس از بنگر از سرمربی بومی در کادر فنی خود استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سعی داشته حمید چوپانی را از خرید امتیاز شهرخودرو منصرف کند، گفت: بله همینطور است؛ همانطور که شاهد هستید وضعیت مالی و حساب‌رسی شهرخودرو مشخص نیست و به حمید چوپانی نیز اعلام کردم که اگر به دنبال خرید امتیاز است، به سراغ تیمی برود که وضعیت مالی مشخصی دارد تا گرفتار نشود.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی تاکید کرد: حمید چوپانی توانایی مالی مشخصی برای اداره این تیم ندارد، یعنی باید به وی و نماینده استان کمک مالی صورت بگیرد. کمک‌ها نباید در حد شعار باشد. ۲ سال گذشته تمام استان پای شهرخودرو بودند و مشاهده کردند چگونه شرایط تیمی که در ابتدای فصل گزینه سقوط بود به تیمی تبدیل شد که در انتهای فصل به گزینه کسب سهمیه آسیا تبدیل شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha