• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401062015276
  • خبرنگار : 50310

معاون وزیر راه مطرح کرد:

مهلت ۴۰ ماهه برای تکمیل راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد

مهلت ۴۰ ماهه برای تکمیل راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر زمانی که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل مسیر ریلی دورود- خرم آباد داده‌ ۴۰ ماه است و ما باید این پروژه را در این مدت تکمیل و تحویل دهیم، گفت: هدف پروژه این نیست که فقط به خرم‌آباد برسد و حتماً باید به ریل جنوب نیز متصل شود.

خیرالله خادمی، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیشمک اظهار کرد: این محور یکی از مسیرهای اصلی در ترانزیت کشور است و ما باید مسیر ریلی و جاده‌ای این محور را از تهران به‌سمت خوزستان احیا کنیم.

وی افزود: پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک ارزان‌ترین، باصرفه‌ترین و بهترین مسیر حمل‌ونقل اتصالی آب‌های جنوب به مرکز کشور است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک در برنامه‌های این وزارت قرار گرفته‌است، عنوان کرد: این پروژه از سال‌های گذشته شروع شده اما به دلایل اعتباری مدتی متوقف شده بود.

خادمی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور در سفر به لرستان برای راه‌اندازی  پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک، بیان کرد: ما دوباره موظف شدیم که عملیات اجرایی این پروژه را به هر شکل ممکن شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک دارای دو مشکل قراردادی بود، گفت: این مشکل با پیگیری استاندار و  نمایندگان لرستان، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه رفع شده‌ است.

وی با اشاره به پیگیری مداوم استاندار لرستان برای پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک تصریح کرد: توقف این پروژه مشکلی مالی داشت، اما  مشکل اصلی در قرارداد آن بود.

خادمی با بیان اینکه رفع مشکل قراردادی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک دو هفته گذشته به ما ابلاغ شد، اظهار کرد: ما این ابلاغ را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء انعکاس دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید به اینکه تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک در قالب سایر منابعی که در اختیار وزیر راه‌ و شهرسازی بود قرار گفت و با تأکید وزیر راه از محل منابع تهاتری که در اختیار است منبع خوبی در کنار بودجه به این پروژه اختصاص یافته است، افزود: مرحله اول این اعتبارات هم ابلاغ شده‌ است و امیدواریم مراحل بعدی هم که مصوب است پرداخت شود.

وی عنوان کرد: مرحله اعتبارات پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک به قرارگاه خاتم‌الانبیاء ابلاغ شده‌است و ما امیدواریم مراحل بعدی هم که مصوب است پرداخت شود.

خادمی با تأکید به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مرحله اول به اعتبارات پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک مصوب شده‌است، بیان کرد: اعتبار سالانه این پروژه هم ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر بتوانیم تخصیص آن را بگیریم تا سقف ۷۰۰ میلیارد تومان برای امسال منابع مالی خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین مالی سایر بخش‌ها نیز از کانال‌های مختلف به دستور وزیر راه‌وشهرسازی پیش‌بینی شده و امیدواریم بتوانیم روند خوبی برای دامه این پروژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حداکثر زمانی که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل مسیر ریلی دورود- خرم آباد داده‌ ۴۰ ماه است و  ما باید این پروژه را در این مدت تکمیل و تحویل دهیم، تصریح کرد: هدف پروژه این نیست که فقط به خرم‌آباد برسد و حتماً باید به ریل جنوب نیز متصل شود.

خادمی با بیان اینکه ما تلاش داریم که کارهای مطالعاتی، برآوردی و قراردادی مسیر خرم‌آباد- پلدختر و پلدختر به اندیمشک را در اسرع وقت اتصال دهیم، بیان کرد: مشکل اتصال گلوگاه ریلی جنوب کشور در محدوده بین دورود و اندیمشک را با احداث این مسیر جدید رفع می‌کنیم و همچنین با استفاده از ظرفیت بالای بنادر خوزستان از طریق این ریل به مرکز و غرب کشور می‌توانیم ترانزیت داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha