• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401062015284
  • خبرنگار : 50310

یک مسئول مطرح کرد:

۴۵۰۰ میلیارد تومان برای اتصال راه‌آهن به خرم‌آباد نیاز داریم

۴۵۰۰ میلیارد تومان برای اتصال راه‌آهن به خرم‌آباد نیاز داریم

ایسنا/لرستان مدیرعامل هلدینگ راه‌ و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: پروژه راه‌آهن لرستان برای اتصال به خرم‌آباد به اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با تمدید سه ساله باید به یک منبع مالی مطمئن وصل شود.

رضا رحمانی، در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک با اشاره به جدیت استاندار لرستان برای تحقق این پروژه، اظهار کرد: هلدینگ راه‌ و شهرسازی سهم ۴۰ درصدی را در کل کشور برای احداث راه‌آهن دارد.

وی افزود: ما احاطه خوبی بر محورهای مواصلاتی کشور داریم و تصور نمی‌کردیم که پروژه راه‌آهن لرستان به‌سرعت در اولویت وزارت راه‌وشهرسازی قرار بگیرد.

مدیرعامل هلدینگ راه‌وشهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به تلاش‌های زیاد برای اجرایی‌شدن پروژه راه‌آهن لرستان، عنوان کرد: این پروژه از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای اجرایی‌ شدن برخوردار است.

وی با بیان اینکه مأموریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء با وجود تنگناهای مالی در پیشبرد پروژه‌های کشور است، بیان کرد: ۱۳۰ پروژه در حوزه راه، راه‌آهن، مترو و ابنیه در کشور فعال است.

رحمانی گفت: پروژه راه‌آهن لرستان دارای دو مشکل بود که با عنایت همه مسئولان، پیگیری استاندار و معاونان و سازمان برنامه و بودجه مشکل قرارداری این پروژه رفع شد.

مدیرعامل هلدینگ راه‌ و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: پروژه راه‌آهن لرستان برای اتصال به خرم‌آباد به اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که با تمدید سه ساله باید به یک منبع مالی مطمئن وصل شود.

رحمانی از قول مجلس برای کمک به اعتبار اجرایی پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک خبر داد و عنوان کرد: این پروژه علی‌رغم اینکه پیچیدگی‌های فنی خاصی دارد، اما از نظر اجرا دارای مشکل نیست.

وی افزود: تونل‌های مسیر پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک منحصربه‌فرد است و ما بزرگ‌ترین تونل آزادراهی را نیز در خرم‌آباد اجرا کرده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ راه‌ و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیاء عنوان کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد- اندیشمک منوط به تأمین اعتبار است که از مسئولان کشوری درخواست می‌کنیم تا ما را در تحقق این امر حمایت کنند تا شاهد افتتاح این پروژه در دولت سیزدهم باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha