• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401062015599
  • خبرنگار : 50455

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم عنوان کرد:

۳۱ هزار نوآموز قمی در پایه اول ابتدایی ثبت نام کردند

۳۱ هزار نوآموز قمی در پایه اول ابتدایی ثبت نام کردند

ایسنا/قم معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم، اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام ۳۱ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی استان انجام و برنامه ها و مقدمات حضورشان در اول مهر ماه انجام شده‌ است.

مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ثبت نام ۳۱ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی استان انجام و برنامه ها و مقدمات حضورشان در اول مهر ماه انجام شده‌ است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان  تصریح کرد: سال گذشته به دلیل پوشش بازماندگان از تحصیل به علت شیوع ویروس کرونا، آمار نوآموزان بدو ورود به دبستان افزایش متفاوتی با سال ‌های قبل داشت و شاهد جهش آماری بودیم  امّا امسال روند افزایش نوآموزان طبیعی است.

وی با اشاره  به برنامه آشنایی نوآموزان بدو ورود به دبستان در قالب پویش"شوق کودکی، شور حسینی" که به ابتکار استان انجام  شده، اضافه کرد: با توجه به این‌که آغاز سال تحصیلی با اربعین حسینی، رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) مصادف شده ‌است، ‌ هدف از برگزاری این پویش آماده ‌سازی دانش آموزان برای حضور در کلاس ‌های درس می ‌باشد.

 پناهنده  روزشمار این پویش را "اندیشه ورزی، سازندگی" ویژه شورای معلمان، "خانواده آگاه، نسل حسینی" ویژه اولیای دانش آموزان و همچنین، "حال خوب مدرسه در سایه مهر حسینی" ویژه نوآموزان بدو ورود به مدرسه و "شوق دیدار، عصر انتظار" ویژه دانش آموزان پایه دوم تا ششم عنوان کرد.

وی اضافه کرد: امروز بیستم شهریورماه برنامه آموزشی اولیای نوآموزان به مدت یک ساعت و نیم در جهت آگاهی از برنامه مدارس و آشنایی با اقتضاعات دانش آموز پایه اول در سطح مدارس انجام شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان   تاکید کرد: با توجه به تعطیلات هفته اول مهرماه، ‌ در تلاش هستیم با برگزاری پویش "شوق کودکی، شور حسینی" برنامه آموزش مدارس با تاخیر مواجه نشود و آماده‌سازی اولیه انجام شود.

پناهنده در پایان بیان کرد: طی بازدید های صورت گرفته از برنامه های شورای معلمان و اولیای دانش آموزان در سطح مدارس از برگزاری این پویش و ایجاد شور و شوق برای آغاز سال تحصیلی اظهار رضایت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha