• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401062115751
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

دانش‌آموزان زنجانی واکسن کرونا را تزریق کنند

دانش‌آموزان زنجانی واکسن کرونا را تزریق کنند

ایسنا/زنجان رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: اجباری در تزریق واکسن برای دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال وجود ندارد اما تشویق و ترغیب برای تزریق واکسن کووید - ۱۹ برای پیشگیری از ابتلا همچنان ادامه دارد.

پریسا گلبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم رعایت موارد بهداشتی در مدارس برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا میان دانش‌آموزان، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید، مدارس در همه مقاطع حضوری خواهد بود و با توجه به اینکه از همه ظرفیت مدارس و کلاس‌های درسی در طول هفته استفاده خواهد شد، رعایت مسائل بهداشت شخصی و عمومی اهمیت ویژه‌ای دارد، لذا توصیه می‌شود از سیستم تهویه در کلاس‌های درسی استفاده شود و در مدارسی که سیستم تهویه وجود ندارد، پنجره کلاس در فواصل معین باز شود تا تهویه انجام شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ماسک در دانش‌آموزان، افزود: اجباری بر استفاده از ماسک در مدارس وجود ندارد اما توصیه می‌شود که حتماً دانش‌آموزان برای پیشگیری و جلوگیری از سرایت بیماری استفاده کنند. همچنین به همراه داشتن الکل و لیوان شخصی و استفاده نکردن مشترک از لوازم شخصی حتی لوازم‌التحریر از نکاتی است که می‌تواند از شیوع بیماری پیشگیری کند.

گلبازی با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس متناسب با ظرفیت مدارس است، تصریح کرد: در کلاس‌هایی که ظرفیت کافی وجود دارد، نیمکت‌ها ۲ نفره خواهد بود و ترجیحاً کیف دانش‌آموزان به عنوان حد فاصل میان دانش‌آموزان قرار گیرد و در مدارسی که تراکم جمعیتی بالایی دارند، ناچارا می‌توانند سه دانش‌آموز در یک نیمکت قرار گیرند و این مسئله به این دلیل است که تراکم دانش‌آموزان بیش از تعداد مدارس است و امکان رعایت جمعیت صد درصدی وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به همکاری مدیران و معلمان با اولیا در راستای جلوگیری از شیوع بیماری، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید برای مدیران و مسئولان مدارس و نیز اولیای دانش‌آموزان تاکید بیشتری وجود دارد که در صورتی که دانش‌آموزی علائم بیماری و یا سرماخوردگی دارد، اصرار بر حضور دانش‌آموز در کلاس درس وجود نداشته باشد، زیرا در صورت ابتلای یک نفر امکان ابتلای تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مکان بسته وجود دارد و این احتمال در استان زنجان که جزو استان‌های سردسیر به شمار می‌رود و سرماخوردگی در فصول سرد سال بسیار شایع است، به مراتب بیشتر است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به فروکش کردن شدت بیماری کرونا در جامعه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر از شدت اولیه بیماری کرونا به مراتب کاسته شده است و تعداد بالایی از دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و این تشویق به تزریق همچنان ادامه دارد. همچنین تهیه اقلام بهداشتی مانند ماسک در مدارس انجام شده و دانش‌آموزان در صورت نیاز می‌توانند از مدرسه ماسک تهیه کنند. امیدواریم با وجود تدابیری که صورت گرفته، موارد ابتلا به بیماری کرونا در میان دانش‌آموزان نداشته باشیم و به سلامت سال تحصیلی جدید را به انتها برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha