• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401062115848

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی:

افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای سفر به کربلا اقدام نکنند

افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای سفر به کربلا اقدام نکنند

ایسنا/خراسان شمالی معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: شرایط در مرزها سخت است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به هیچ عنوان برای سفر به کربلا اقدام نکنند.

حسن ناهیدی، معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از خراسان شمالی برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام قطعی انجام داده‌اند، اظهار کرد: ۳۴۹۷ خودروی سواری وارد پارکینگ مرزهای شش گانه ایران و عراق شده است و بیش از ۱۳ هزار نفر با خودروی سواری و ۳۵۰۰ نفر با اتوبوس وارد مرزها شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از جمعیت زائران خراسان شمالی از طریق مرز مهران وارد کشور عراق شده‌اند، تصریح کرد: نوسانات برق، مشکلات حمل و نقل، کمبود آب و... شرایط سختی را برای زائران ایجاد کرده است و تأکید می‌کنیم که افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای سفر به کربلا اقدام نکنند و وارد مرزها نشوند.

ناهیدی با تأکید براینکه طی روز گذشته ۴۰ تن آب آشامیدنی به صورت هوایی از خراسان شمالی به مرز ارسال شده است، افزود: مهم‌ترین اولویت‌های ستاد اربعین در کشور، امنیت و سلامت زائران است و از همین جهت از مردم در خواست می‌کنیم که اگر تأکید بر حضور در کشور عراق دارند نیز از طریق مرز مهران وارد نشوند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آب و هوا در کشور عراق، تصریح کرد: گرمازدگی یکی دیگر از مشکلاتی است که برای مردم در مرز ایجاد شده و موجب مراجعه زیاد مردم به مراکز درمانی و مراکز امدادرسان شده است. 

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بالا بودنِ هزینه‌های حمل و نقل در کشور عراق نیز نارضایتی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است، افزود: از این رو برای کنترل ازدحام جمعیت، سهمیه خاصی برای هر استان‌ در نظر گرفته می‌شود.

ناهیدی با اشاره به اینکه بلیط افرادی که اقدام به تهیه آن کرده‌ اما و وارد پایانه‌های اتوبوس‌رانی نشده‌اند عودت داده می‌شود، ادامه داد: مردم باید به توصیه‌های ستاد اربعین توجه کنند و در هنگام بازگشت نیز به علت شلوغی جاده‌ها و... با حوصله به سفر خود پایان دهند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای زائران نباشیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha