• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1401062115995
  • خبرنگار : 71480

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

پهپاد "آرش ۲" مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو است

 پهپاد "آرش ۲" مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پهپاد آرش۲ پهپاد نقطه زن است، گفت: ما پهپاد آرش ۲ را مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخشی از یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره رزمایش اخیر ارتش، اظهار کرد: این رزمایش متفاوت با رزمایش‌های گذشته که رویکرد تدافعی داشت، بود. امروز رزمایشی را ما تجربه کردیم تهاجمی و هدف محور بود و این رویکرد برای کسانی که  فعالیت‌های نظامی را رصد می کنند، یک تغییر معناداری است. ویژگی بعد، نوع تاکتیکی است که در این رزمایش به کار بردیم یعنی تاکتیک‌هایی که بومی شده هستند. همه ارتش‌های دنیا  از یک تاکتیک‌های یکسانی در یک شرایطی استفاده می‌کنند، ولی یک سری تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها بومی ارتش جمهوری اسلامی ایران منحصر به به نیروی زمینی است.

وی افزود: امروز سراغش را شما ندارید که یک نیروی زمینی عملیات متحرک هوایی در شب تاریخ انجام بدهد یعنی عملیاتی به وسیله بالگردها، عملیات تهاجمی، عملیات هلی برن در شب و بالگردهای کبری درگیر بشوند با اهداف خودشان در شب.

فرمانده نیروی زمینی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین بار است و در کشورهای منطقه هم تا آنجا که ما رصد کردیم هیچ کشوری از ارتش کشورهای منطقه قابلیت اینکه در شب بتوانند به وسیله بالگرد هلی برن انجام بدهند و با اهداف بالگردهای تهاجمی درگیر بشوند  را ندارند.

وی با بیان اینکه ما به قابلیت تولید موشک شفق با برد از ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر رسیدیم، تصریح کرد: یعنی تقریباً نه و نیم برابر برد موشک امریکایی که پیش از این در اختیار ما بوده است. برای یک هوانیروز برای بالگرد برد موشکی ۲۰ کیلومتر یعنی چی؟ یعنی می‌تواند ۲۰ کیلومتر دورتر از هدف بایستد و هدف را نشانه گیری کند.

وی افزود: موشک ۳۶۰ از این دست تسلیحاتی است که ما اخیراً وارد نیروی زمینی کردیم که چهار ویژگی را دارد یعنی هم دور زن، هم نقطه زن، هم هوشمند است و هم قابلیت شبکه شدن را دارد.

امیر حیدری با اشاره به اینکه در این رزمایش برای اولین بار این موشک را رونمایی کردیم و هدف خودش را به صورت دقیق و نقطه زن نقطه زنی کردیم، گفت: موشک دیگر داریم به نام فجر ۵ که  از خانواده موشک‌های هوشمند و نقطه زن است که باز هم اخیراً نیروی زمینی از آن بهره‌مند است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به بهره گیری از قدرت پهپادی در رزمایش اخیر ارتش، بیان کرد: ما پهپاد آرش ۲ را ما مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم.  یک پرنده بی نظیری است برای این کار ساخته شده است.  فرمانده کل ارتش یک ساختاری را تعریف کردند مخصوص نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی که آرش ۲ در آن ساختار سازمانی شده و ما الحمدلله هم در بحث تولیدش هم در بحث به کارگیری اش دستی بر آتش این کار داریم. این پهپاد وارد نیروی زمینی شده و در این رزمایش و در رزمایش آتی هم از قابلیت‌های بیشترش رونمایی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: آرش۲  پهپاد نقطه زن است یعنی دقیقاً همان نقطه‌ای که موشک ۳۶۰ زد همان نقطه را پهپاد آرش توانست  بدون خطا بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۳

همین ....ها بهانه دست اسرائیل می دهد که تظلم خواهی کند و غربی ها را با خود همراه کند....

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۴:۰۲

منظور امیر این بوده اگر تل آویو حمله ای کرد با این ها پاسخ خواهیم داد که می شود همان بازدارندگی

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۴:۲۴

دشمن کارش دشمنیه.نیازی به بهانه نداره!!!!ما باید آماده دفاع و به وقتش حمله باشیم.اسراییل سگیه که قدرت حمله نداره فقط پارس میکنه.البته از سگ باید معذرت خواست که اسرائیل رو باهاش قیاس کردم.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۲ ۰۱:۵۸

تو دیگه کی هستی؟ بسه باو شما نمی خواین کوتاه بیاین؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۳:۴۴

البته یادمان بماند دست الهی همراهی نموده و همراستا انشاالله زنده باشیم و روز هجوم آرش را به لانه عنکبوت ببینیم. الهی آمین

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۴:۱۲

با سلام. احترام تعظیم به قوای نظامی کشور عزیزم، ایران....

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۵:۰۹

سلام وخسته نباشید

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۶:۱۹

ماشالله دمتون گرم سربلند باشید همیشه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۶:۳۷

زنده باد ارتش قهرمان ملت

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۶:۵۶

درود برشرفتان مدافعان شرف و عزت ایران عزیز ما پشتیبان شما هستیم وبه وجودتان افتخارمیکنیم اسرائیل درمقابل قدمهای شما پر کاهی هم نیست وغلطی نمیتواندبکند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۷:۵۱

باسلام و خسته نباشید خدمت تمامی زحمت کشان کشورعزیزم ایران سربلند. ان شاءالله روزی رو ببینیم که روی زمین اسرائیلی وجودنداشته باشه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۸:۱۸

چرا فرمانده تاکتیک های نظامی ما رو لو داد!!!؟؟؟

avatar

زنده باد ارتش عزیز کشورم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۲۲:۰۰

درود بر دانشمندان دفاعی نیروهای مسلح که دشمن را خار میکنند و بی ارزش.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۲۲:۱۱

زنده باد ارتش قهرمان . امیدوارم مانند جنگنده قاهر و ویروس یاب مستعان 110 که چشم دشمنان را کور کرد و باعث افتخار نیروهای مسلح شد این پهپاد بومی نیز چنین باشد .

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۲۲:۱۸

اسرائیل راباید از زمین برداشت انشاالله خسته نباشی بزرگ مردا ایران زمین

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۱۳:۱۲

پهبادی برای مهار گرانی و تورم بسازید