• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401062116334
  • منبع : سازمان مدیریت بحران

تهیه اطلس نقاط بحرانی در استان تهران / لایروبی مسیل‌ها رصد می‌شود

تهیه اطلس نقاط بحرانی در استان تهران / لایروبی مسیل‌ها رصد می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب خیز خبر داد و بر ضرورت لایروبی رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: ستاد بحران در دوران پساسیل کنار مردم است.

به گزارش ایسنا حامد یزدی مهر بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه بررسی مشکلات و مسائل سیل مردادماه فیروزکوه در منطقه «مزداران» که روز گذشته با حضور محسن منصوری، استاندار تهران برگزار شد، اظهارکرد: طی دیدار چهره به چهره با مردم «مزداران» پای مشکلات و مسائل مردم این منطقه نشستیم و در خصوص اقدامات انجام شده گزارش عملکردی به مردم عزیز ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه از ۷ تا ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ روستای مزداران چهار مرتبه تحت تأثیر بارش شدید و ناگهانی ناشی از بارش‌های مانسون قرار گرفت، گفت: آخرین بارش حجم بالایی از خسارت جانی و مالی را در این روستا برجای گذاشت و اکنون با گذشت حدود ۴۳ روز اقدامات مناسبی جهت کم شدن آلام مردم سیل زده انجام شده است و معتقد هستیم که مردم نباید احساس کنند در دوران پساسیل تنها هستند و نسبت به آسیب‌های وارد شده به آنان بی‌توجهی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز استان تهران خبر داد و افزود: طبق بررسی‌های تیم بازرسی مدیریت بحران از منطقه «مزداران» متأسفانه با توجه به حجم بالای بارش دریافتی، ویژگی‌های محیطی، نبود پتانسیل‌های محیطی جهت دریافت این میزان از بارش و مهم‌تر از همه دستکاری‌های محیط از طریق ساخت و ساز تأسیسات، تغییرات کاربری اراضی، عدم طراحی سیستم زهکشی مناسب و عدم رعایت حریم بستر رودخانه منجر به خسارت‌های اقتصادی شد بنابراین تهیه اطلس نقاط بحرانی و آسیب‌خیز اقدام مناسبی جهت پیشگیری از حوادث طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند و در این خصوص مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه شده اند، گفت: موضوع مهم در حال حاضر اقدام در خصوص رفع آسیب و خطر کانون‌های سیل‌خیز است که بر عهده این دستگاه‌ها گذاشته شده است.

یزدی مهر با تاکید بر همراهی مردم در دوران پساسیل اظهارکرد: در جریان سیل اخیر ستاد مدیریت بحران تمام قد پای کار بود و یکی از مهمترین مواردی که بعد از بحران باید به آن توجه داشت، تداوم کمک‌ها و حمایت‌ها است که همواره مورد تاکید این اداره کل است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران اظهارکرد: فعالیت ماشین آلات، نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران تا زمانی که مردم بخواهند و نیاز به کمک احساس شود، ادامه دارد و در این خصوص هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران،وی به مرحله باز توانی پس از ایجاد بحران اشاره کرد و گفت: اسکان موقت سیل‌زدگان، بازسازی و اقدامات عمرانی مناطق سیل زده، بازگشایی تمام مسیرهای روستایی متأثر از سیل، نظارت و رصد ویژه بر لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها و تاکید بر تسریع در فرآیند لایروبی رودخانه از موارد مورد پیگیری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha