• سه‌شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401062216783
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

توضیحات قابل تأمل سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره کمبود"سرم"

توضیحات قابل تأمل سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره کمبود"سرم"

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره چرایی کمبود سرم در استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی قابل تأملی داد.

"حجت اله انصاری" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این زمینه گفت: سرم از سوی مردم خودسرانه مصرف می شود و از طرف پزشکان نیز بی رویه تجویز می شود.

وی اظهارکرد: پزشکی داریم که به اندازه یک بیمارستان طی یک ماه سرم تجویز کرده است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: دیروز طی نشستی در رابطه با تجویز منطقی دارو که پزشکان استان در این زمینه رصد شدند که بیشتر در درمانگاه‌های خصوصی تجویز غیرمنطقی دارند.

انصاری تصریح کرد: در بیمارستان‌های استان چون بیمار بستری است و به سرم نیاز دارد، هیچ محدودیت و کمبودی در زمینه سرم نداریم و به اندازه وجود دارد.

وی ادامه داد: درمانگاه‌های خصوصی منافعی بخاطر تجویز و تزریق سرم دارند که به همین خاطر درآمدی هم از این طریق کسب می کنند، علاوه بر اینکه پزشکان سرم تزریق می کنند خود کادر بخش تزریقات نیز به این بحث دامن می زنند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: خیلی از مردم مبتلا به کرونا نیستند اما برخی پزشکان و تزریقاتی‌ها در درمانگاه‌ها و مطب ها سرم تجویز می کنند و برخی مردم که علائم کرونا دارند هم خودسرانه اقدام به خرید سرم و تزریق در مراکز خصوصی می کنند که به این دلایل تقاضای سرم در این زمینه بالا رفته است.

انصاری تاکید کرد: این مشکلات را در زمینه برخی پزشکان عمومی داریم که برخی از آنها شناسایی شده اند و مواردی داریم که از ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده برای ۹۳ بیمار سرم تزریق کرده است.

وی اظهارکرد: مصرف سرم در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت اما تامین و توزیع سرم به اندازه نرمال است.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: طی پنج ماهه نخست امسال به اندازه یک سال گذشته مصرف سرم در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم این در حالی است که وضعیت کرونا مثل سال‌های قبل نیست.

انصاری با بیان اینکه برای توزیع سرم براساس اولویت اقدام می کنیم، ادامه داد: بیمارستان‌های دولتی، داروخانه های بیمارستان‌ها و مناطق دور افتاده فاقد بیمارستان، داروخانه های شبانه روزی و داروخانه های روزانه به ترتیب در اولویت توزیع سرم قرار دارند.

وی در رابطه با کمبود سایر داروها در سطح استان بیان کرد: در زمینه برخی داروهای بیماران خاص با کمبود مواجه هستیم که از طریق سازمان دارو و غذا تامین می شوند.

یادآور می شود؛ داروخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد حدود یک ماهی است که با کمبود سرم مواجه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha