• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401062317461
  • خبرنگار : 71460

گزارش هفتگی نشریه اتلتیک پیش از جام جهانی ۲۰۲۲/ قسمت ششم

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

نشریه اتلتیک تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲،‌ به صورت هفتگی مهمترین اتفاقات برای بازیکنان و مربیان تیم‌های مختلف را ارزیابی می‌کند.

به گزارش ایسنا، تا جام جهانی ۲۰۲۲ فقط ۶۷ روز باقی مانده است. "The Athletic" هر هفته تا شروع جام جهانی ستونی را منتشر می‌کند تا هواداران را در جریان همه رویدادهای قابل توجه، روندهای تاکتیکی و بازیکنان کلیدی تا سوت آغاز جام قرار دهد.

خط خوردن ژسوس از تیم ملی برزیل

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

گابریل ژسوس ۶ گل در شروع فصل برای آرسنال در این فصل به ثمر رسانده است اما برای بازی های دوستانه آتی با غنا و تونس به تیم ملی فوتبال برزیل دعوت نشد. به همراه گابریل مارتینلی مهاجم دیگر آرسنال و گابریل مدافع میانی بدون بازی توپچی های لندنی توسط تیته نادیده گرفته شده است.

گابریل ژسوس پس از اولین بازی خود توسط تیته در سال ۲۰۱۶، ۵۶ بار برای برزیل به میدان رفت، ۱۹ گل زد و ۱۳ پاس گل داد.

بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران 

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران بعد از سه سال و نیم به تهران آمد. کی‌روش آخرین بار در زمستان ۱۳۹۷ تهران را ترک کرده بود و حالا بعد از سه سال و نیم برای سرمربی‌گری مجدد تیم‌ملی وارد تهران شد تا هدایت این تیم را در جام جهانی بر عهده داشته باشد.

به نظر می رسد کارلوس کی‌روش واقعاً ایران را دوست دارد و آنها نیز واقعاً دستیار سرمربی سابق منچستریونایتد را دوست دارند. این مربی ۶۹ ساله برای دومین بار هدایت ایران را بر عهده گرفت. او جایگزین دراگان اسکوچیچ شده است. 

کی‌روش با سابقه‌ترین سرمربی تیم ملی ایران بود که در ۹۷ بازی در یک دوره ۸ ساله بین آوریل ۲۰۱۱ تا ژانویه ۲۰۱۹ هدایت تیم را برعهده داشت. ایران در آن دوره ۶۰ برد، ۲۴ مساوی و ۱۳ شکست داشت. کی‌روش آخرین بار در کلمبیا و مصر حضور داشته است. او اولین تیم را به یک چهارم نهایی کوپا آمریکا ۲۰۱۹ و دومی را به فینال جام ملت‌های آفریقا رساند. ایران که هرگز در پنج دوره حضورش در جام جهانی از مرحله گروهی فراتر نرفته، در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه B با انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است.

کی‌روش ۲۴ بازیکن ایرانی را برای بازی‌های دوستانه ماه سپتامبر برابر اروگوئه و سنگال دعوت کرده است.

پیکفورد تا جام جهانی برای انگلیس بازی نخواهد کرد

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

گرت ساوت گیت همیشه اعلام کرده است تکه به جردن پیکفورد اعتماد دارد اما او برای بازی‌های لیگ ملت‌ها با ایتالیا و آلمان در دسترس نخواهد بود. دروازه‌بان ۲۸ ساله اورتون و شماره یک انگلیس به دلیل مصدومیت از ناحیه ران برای سه هفته از میادین دور خواهد بود.

پیکفورد در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰ نقش محوری داشت؛ جایی که آنها به نیمه نهایی و دیدار نهایی رسیدند. او در ۴۵ بازی ملی ۲۱ گل دروازه خود را بسته نگه داشته است که همگی زیر نظر ساوت گیت بوده است. پیکفورد فصل را به خوبی آغاز کرده بود و بهترین درصد سیو (۸۳.۹) را در بین دروازه‌بانان لیگ برتر داشت.

۸ مهار او در برابر لیورپول، بیشترین سیو یک دروازه‌بان در این فصل لیگ برتر بوده است.

نیک پوپ، آرون رمزدیل و دین هندرسون سه مدعی اصلی برای پست دروازه بان اصلی انگلیس در لیگ ملت های اروپا هستند. 

بازگشت حکیم زیش به تیم ملی مراکش

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

زیش به مراکش کمک کرد تا به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کند و این بار آنها در گروه F با بلژیک، کانادا و کرواسی روبرو خواهند شد. وحید هلیل هودزیچ سرمربی بوسنیایی در آگوست ۲۰۱۹ هدایت مراکش را بر عهده گرفت این مربی با حکیم زیش بازیکن مراکشی چلسی مشکل داشت و او را به تیم ملی دعوت نکرد و حالا با برکناری هلیل هودزیچ درهای تیم ملی برای بازگشت حکیم زیش باز شده است و این بازیکن به تیم ملی کشورش دعوت شد.

ولید الرکراکی پس از امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی فوتبال مراکش را بر عهده گرفت. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مراکش که ۴۶ ساله است، هدایت کازابلانکا را پیشتر بر عهده داشت و با آن تیم قهرمان جام باشگاه های آفریقا و لیگ مراکش شد.

ترنر اولین بازی خود را برای آرسنال انجام داد

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

پس از ماه‌ها مت ترنر اولین بازی خود در آرسنال را انجام داد. تیم مایکل آرتتا در بازی افتتاحیه لیگ اروپا مقابل اف سی زوریخ به میدان رفت و توانست برنده بازی شود. در این دیدار مت ترنر دروازه‌بان آمریکایی برای تیمش به میدان رفت.

اولین بازی او در زمانی برگزار شد که رقیب اصلی او برای بازی‌های بین المللی از میادین دور مانده است. زک استفن در سه بازی اخیر میدلزبرو در چمپیونشیپ حضور نداشته است، زیرا دروازه‌بان قرضی منچسترسیتی با مصدومیت زانو مواجه شده است. شاید این مصدومیت باعث شود تا استفن جایگاه خود را در تیم ملی کشورش از دست بدهد و به جای او ترنر گلر شماره آمریکا در جام جهانی شود.

هاچینسون کهنه‌کار به بشیکتاش بازگشت

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

اگر آتیبا هاچینسون که ۹۷ بازی ملی در تیم ملی فوتبال کانادا دارد بتواند در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشته باشد، با ۳۹ سال و ۹ ماه یکی از مسن‌ترین بازیکنان تاریخ مسابقات خواهد بود. با ۱۳ بازی ملی از ابتدای سال ۲۰۲۱ او شانس بالایی برای حضور در قطر دارد.

گزارش‌ها در ترکیه در آخر هفته حاکی از آن است که بشیکتاش به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی قرار است قرارداد هاچینسون را فسخ کند. پیدا کردن یک باشگاه سطح بالا در کوتاه مدت برای او سخت بود و در نهایت سران بشیکتاش اعلام کردند با این بازیکن به توافق رسیده‌اند و او تا قبل از جام جهانی در تیم ترکیه ای بازی خواهد کرد. هاچینسون از زمان پیوستن به تیم ترکیه‌ای در سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۶۵ بازی انجام داده است.

مشکلات در افتتاح محل برگزاری فینال جام جهانی 

۶۷ روز تا جام جهانی/ مهم‌ترین اتفاقات ۳۲ تیم حاضر

یک رویداد آزمایشی در محل برگزاری فینال جام جهانی مطابق برنامه پیش نرفت، از کمبود آب در سکوها گرفته تا  یک صف ۲.۵ کیلومتری برای هواداران برای حضور در ایستگاه متروی پس از بازی مشکلات ساختاری قطر برای جام جهانی را نمایان کرد.

۷۷ هزار نفر -  که رکورد تعداد حضور تماشاگر در تاریخ فوتبال قطر است - در ورزشگاه لوسیل حاضر شدند تا دیدار الهلال عربستان مقابل الزمالک مصر را تماشا کنند.

ورودی ایستگاه مترو ۴۰۰ متر با ورزشگاه فاصله دارد اما پس از پایان مسابقه، هواداران در یک صف ۲.۵ کیلومتری منتظر ماندند تا وارد مترو شوند. 

مسئول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در پاسخ به سوالی درباره مشکلات ایجاد شده به رویترز گفت که این بازی برای شناسایی مسائل عملیاتی و آموختن درس‌هایی برای یک جام جهانی بدون مشکل طراحی شده است.

او در ادامه گفت: تمام افراد دخیل در سازماندهی این رویداد تجربیات ارزشمندی را به دست آوردند که در مسابقات امسال به سود ما خواهد بود. 
در ۱۲ روز اول مسابقات هر روز چهار مسابقه در اطراف دوحه برگزار خواهد شد. فیفا می‌گوید نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه از ۳ میلیون بلیت فروخته شده است و انتظار می‌رود ۱.۲ میلیون نفر یعنی نزدیک به نیمی از جمعیت قطر وارد این کشور شوند. 

فیفا ۵ بازیکنی را که برای اولین بار در جام جهانی به میدان خواهند رفت معرفی کرده که قصد داریم تا شروع جام جهانی عملکرد آنها را زیر نظر بگیریم:

داروین نونیز - اروگوئه/ ۱۱ بازی ۲ گل

کریستوفر انکونکو- فرانسه/ ۶ بازی صفر گل

لائوتارو مارتینس- آرژانتین/ ۳۸ بازی ۲۰ گل

جاناتان دیوید- کانادا/ ۳۰ بازی ۲۰ گل

دوسان ولاهوویچ - صربستان/ ۱۴ بازی ۷ گل

ولاهوویچ در باخت ۲-۱ یوونتوس در خارج از خانه مقابل پاری سن ژرمن به طور کامل برای تیمش بازی کرد و در دیدار با سالرنیتانا نیز موفق به گلزنی برای تیمش نشد.

دومینیکو تدسکو پس از شکست جامع لایپزیگ در برابر شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا اخراج شد تا انکونکو سرمربی جدیدی در لایپزیگ داشته باشد. این مهاجم فرانسوی با سرمربی جدید مارکو رز شروع کرد و لایپزیگ به راحتی بوروسیا دورتموند را ۳ بر صفر  آرنا شکست داد. انکونکو مستقیماً در هیچ یک از گل‌ها دخالت نداشت.

دیوید از کانادا ۷۸ دقیقه در باخت ۲ بر یک لیل در خارج از خانه مقابل مارسی بازی کرد ولی با وجود بازی خوب نتتوانست برای تیمش گلزنی کند. 

لائوتارو نیز در جریان برد یک بر صفر برابر تورینو و باخت برابر بایرن مونیخ نتوانست برای اینتر گلزنی کند.

داروین نونیز نیز در دیدار با ناپولی در لیگ قهرمانان تعویض شد و به نظر می‌رسد که هنوز نتوانسته از شوک سه جلسه محرومیتی که در ابتدای فصل دچار شد بیرون بیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha