• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401062317952
  • خبرنگار : 71661

چرا زنبورها از مرگ ملکه مطلع شدند!

چرا زنبورها از مرگ ملکه مطلع شدند!

یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که زنبوردار سلطنتی انگلیس، خبر مرگ ملکه الیزابت را به زنبورهای او داده و کندوهایشان را سیاه‌پوش کرده است! این شاید مضحک به نظر برسد، اما بی‌دلیل نیست.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل در گزارشی اختصاصی نوشت که زنبوردار سلطنتی دربار انگلیس، به زنبورهای ملکه الیزابت دوم خبر داده که او از دنیا رفته است.

شاید از خودتان بپرسید که آیا واقعا زنبورها باید بدانند ملکه فوت کرده است؟ آیا مگر مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس، برای زنبورها اهمیتی دارد یا آن‌ها می‌توانند متوجه این مسئله بشوند؟ اصلا مگر برای زنبورها فرقی دارد که چه کسی عسل‌شان را می‌خورد؟!

با این حال، برخی زنبورداران و تاریخ‌نگاران افسانه‌های قومی و اجدادی می‌گویند که «مطلع کردن زنبورها» کار مرسومی است که به صدها سال قبل باز می‌گردد. آن‌ها می‌گویند اگر این رسم رعایت نشود، عواقب شومی در پی خواهد بود.

قدیمیان در قرون ۱۸ و ۱۹ باور داشتند که کوتاهی در این رسم، عواقب سختی دارد، از جمله مرگ آن‌ها یا فرارشان از کندوها. آن‌ها همچنین باور داشتند که ممکن است رعایت نکردن این رسم باعث شود زنبورها دیگر عسل تولید نکنند!

به همین ترتیب، زنبورداران سلطنتی انگلیس هم از ترس اینکه مبادا زنبورهای باکینگهام اعتصاب کنند یا عسل‌ آن‌ها خشک شود (!) آن‌ها را از مرگ ملکه‌شان مطلع کرده و روی کندوهایشان روبان سیاه چسباندند

چرا ملکه از مرگ ملکه مطلع شد!
زنبورداران سلطنتی انگلیس

زنبورداران همچنین به زنبورها اطلاع دادند که چارلز سوم اکنون شاه کشور شده است.

مارک نورمن، یک پژوهشگر فرهنگ عامه (فولکلور) می‌گوید: این یک سنت قدیمی و جاافتاده است، اما به ندرت چیزی درباره آن می‌شنویم.

بر اساس این سنت دیرینه، زنبورها عضوی از خانواده هستند و باید از وقایع مهم خانواده خود، مانند مرگ یا تولد اعضا باخبر شوند. به همین دلیل است که پس از مرگ یک شخص، زنبورداران سراغ کندوها رفتند و پس از زدن چند ضربه آرام، به زنبورها می‌گویند که یکی از اعضای خانواده از دنیا رفته یا عضو جدیدی به آن‌ها اضافه شده است.

البته به نظر نمی‌رسد که زنبورداران باکینگهام واقعا نگران مرگ زنبورها یا اعتصاب آن‌ها بودند، بلکه این کار را باانگیزه رعایت سنت‌های قدیمی خود انجام دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۱۷:۰۳

سلام حالا اگه این کار تو ایران انجام میشد اسمش نمی شد اجرای سنت قدیمی! اسمش میشد انجام یه کار خرافی!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۲۰:۰۸

در مقابل خرافات کشور ما تازه تو پله ابتدایی اند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۲۰:۳۳

انگل استان منبع خرافات و اراجیف پراکنیه.خب خداروشکر که این خرافات و ارجیفو توی کشور خودشم ترویج میده ازشون مچکریم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۲۱:۵۷

انگلیس فتنه گر

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۳ ۲۳:۵۹

دیوانه های خرافاتی

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۰:۰۴

عجب احمق های ، خرافاتی هستند. فکر می کنند زنبورها هم مثل خودشان اصحاب شیطان هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۰:۵۴

عحب! یعنی تو عصر طلایی فرا اتمی باز هم این خرافات پیدا میشه؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۲:۰۵

خرافی تر از انگلیسی ها سراغ دارید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۳:۳۱

خخخخخخخ واقعا که حالا خرافه پرست کیه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۳:۴۲

به نظر من به همان اندازه که خون ریخته شد تا امریکا و فلسطین را از چنگ صاحبان اصلی ان در آورند باید خون ریخته شود تا به صاحبان اصلی شان برگردانده شوند. حتما مقضیا. انا من المجرمین منتقمون. و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین. صئق الله العلی العظیم. زنبورها اینها را بهتر از انسان ها می فهمند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۶:۰۸

چونکه مسخره خودتی

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۱۵:۴۷

سلام. دوست عزیز من هم قبلا به ایسنا این تذکر را داده ام.‌ ولی متاسفانه تکرار شده. راجع به تیتر دیگه ای برای یک اجرای تئاتر هم، این اشتباه تکرار شده. این کار توهین به مخاطب محسوب میشه.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۹:۱۳

تیتر شما ، از همان عنوان اول ، نوعی کلاهبرداری رسانه ای است! از همان اول ، بدون هیچ مقدمه ای تلقین می کنید که زنبورها از چیزی مطلع شده اند آنهم مرگ ... ! جالبه که در متن هم ، صرفا، سنت خرافه یک مشت مردم جاهل را توضیح می دهید ! اینجا رسانه زرده ایسنا جان؟ یا یک خبرگزاری مثلا بر پایه علم ؟!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۱

پس چرا انگلیسی ها برای ما نظر میدهند که لباس مشکی و چادر مشکی و... استفاده نکنید ولی خودشون این همه خرافاتی هستن و زنبورهاشون هم باید داغدار بشن😂😂😂

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۲

یک اشغال کمتر شده

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۷

من فکر میکردم خرافات فقط در ایران رایج هست انگلیسی ها شورش ا درآوردن. الانم بنده خدا ملکه را خاک نکرده اند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۱

لعنت به این طرز خبرنویسی مسخره و خرافاتی البته اون پولی که از این اخبار میگیرن خیالی نیست و خیلی هم واقعیه، نوش جونشون ولی شرافت، فروشی نیست، نفروشید.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۳:۲۳

زنبورس که چهل روز عمر داره اخه فکر خودش هم‌نیست تا برسه الی زابت

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۴:۰۵

چون دیگه زنبور نر پیدا نیست که ملکه جدید به دنیا اومد جفت‌گیری بره😏😏😏

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۴:۴۲

امان از خرافات!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۴ ۱۵:۲۲

باز جای شکرش باقی ست که ملکه قانونی وضع نکرده که زنبورداران سلطنتی مجبور شوند خبر مرگ ملکه را درگوش تک تک زنبورها بگویند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۰۰:۴۶

بخاطر اینه که ملکه شون فوت کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۵ ۰۱:۲۳

وای اگر این رسم ایرانی بود!

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۷ ۲۳:۴۷

مگس ها هم در انگلستان براش عزاداری کرده بودند. حتی. یهودی ها یک رسمی دارند که اگر شیشه ای روی زمین افتاد و نشکست آن را بر زمین میزنند تا بشکند که مبادا نحسی اش گریبان شان را بگیرد. خری را ابلهی تعلیم میداد.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۸ ۱۰:۵۸

خیلی ناراحت هستید خب عسل انگلیسی میل نفرمایید. راجع به خرافات هم خودمان کم نداریم. شب ناخن نگیر. آب می خوری سه تا بسم الله بگو چون آب سه تا جن داره. دوتا هیدروجن یک دانه اکسی جن