• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401062418594
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد:

باید دانشگاه‌ها را در ثروت آفرینی و حل مسائل جامعه دخیل کنیم

باید دانشگاه‌ها را در ثروت آفرینی و حل مسائل جامعه دخیل کنیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبدیل دانشگاه ها از نسل یک و دو به سه و چهار، دانشگاه‌ها را علاوه بر دانش و پژوهش در ثروت آفرینی و حل مسائل جامعه نیز دخیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهاردهمین جشنواره علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور  در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: تولید علم و مرجعیت از شاخص‌های مراکز علمی است و امروز در کشورها شاخص هایی وجود دارد که بر اساس آن تولید علم و دانش و مرجعیت را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی افزود: ایران از نظر تولید علم و دانش در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده و نسبت به سال گذشته یک رتبه رشد داشته است.

دکتر پناهی خاطرنشان کرد:  در بین کشورهایی که علم و دانش را منجر به فناوری می‌کنند در بین ۱۳۲ کشور، جایگاه ۶۰ را داریم که زیبنده ما نیست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تبدیل دانشگاه ها از نسل یک و دو به سه و چهار دانشگاه‌ها را علاوه بر دانش و پژوهش در ثروت آفرینی و حل مسائل جامعه نیز دخیل می‌کند و ما می توانیم به کمک معاونت آموزش  محتوای درسی را به سمت فناوری تغییر جهت دهیم‌ تا نیازها را در داخل کشور تامین کنیم.

وی با اشاره  به فعالیت ۸۲۰ مرکز تحقیقات مجوز دار و ۵۰ شبکه تحقیقاتی در کشور گفت: همه این مراکز در راستای تولید علم و مرجعیت و فناوری تلاش می کنند.

دکتر پناهی با طرح این پرسش که دانشجویان چقدر می‌توانند در حل مسئله حوزه سلامت به ما کمک کنند، گفت: امیدواریم در المپیادها  دانشجویانی را معرفی کنیم که ضمن دانش‌های لازم در علم و فناوری نیازهای ما را نیز در حوزه سلامت مرتفع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha