• جمعه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401062518756
  • خبرنگار : 50037

اولتیماتوم دامپزشکی اسدآباد به خودروهای غیرمجاز حمل شیرخام

اولتیماتوم دامپزشکی اسدآباد به خودروهای غیرمجاز حمل شیرخام

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: صاحبان خودروهای حمل و جمع‌آوری شیرخام غیرمجاز شهرستان تا پایان شهریور فرصت دارند نسبت به ایجاد شرایط بهداشتی در خودروهایشان اقدام کنند در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات قضایی با آنها برخورد می‌شود.

حسین وثوقی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به بررسی های میدانی صورت گرفته توسط بازرسان مواد خام دامی این اداره تعدادی از خودروهای جمع آوری شیر غیرمجاز(فاقد پروانه بهداشتی اشتغال و گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی) در سطح روستاها و دامداری‌های شهرستان بدون مجوز و در شرایط بهداشتی اقدام به جمع آوری شیر خام می‌کنند و تعداد آنها به شکل تصاعدی در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه این کار آنها مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه به شمار می‌رود، افزود: به همین منظور با رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی به خوردوهای حمل شیرخام و به مالکان و متصدیانی که اقدام به جمع آوری شیر می‌کنند، تا پایان شهریور ۱۴۰۱مهلت داده می‌شود تا نسبت به ایجاد شرایط بهداشتی خودرو حمل، اخذ پروانه بهداشتی حمل شیر خام و اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای دام کنند در غیر این صورت از ابتدای مهرماه با خودروهای غیرمجاز برابر قوانین و مقررات برخورد قضایی انجام خواهد شد.

وثوقی‌کیا با بیان اینکه همواره به صورت مستمر یکی از حساس و پراهمیت‌ترین نظارت های دامپزشکی، نظارت بر ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر است، تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌های جمع آوری شیر در شهرستان اسدآباد تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارند و این نظارت‌ها شامل بازدید بهداشتی از ایستگاه‌ها و تجهیزات مربوط به جمع آوری و نگهداری شیرخام و نیز خودروهای ویژه حمل شیر خام است.

وی یادآور شد: علاوه بر این به‌منظور رسیدن به اطمینان هر چه بیشتر نسبت به سلامت شیرهای جمع آوری شده در ایستگاه‌ها مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی نیز در این واحدها به‌کارگیری شده و کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد به‌صورت منظم با اخذ نمونه شیر در ایستگاه‌ها و ارسال آن به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان همدان و انجام آزمایش‌های لازم از عدم وجود هر گونه آلودگی یا افزودنی غیرمجاز اطمینان می‌یابند و در صورت مشاهده موارد تخلف، اقدام به برخورد لازم با واحدهای متخلف می‌کنند.

وثوقی‌کیا در پایان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی و برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده تا حد امکان از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه بسته بندی استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha