• جمعه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401062518870
  • خبرنگار : 50204

امام جمعه موقت اراک:

اربعین حسینی متعلق به تمام آزادیخواهان جهان است

اربعین حسینی متعلق به تمام آزادیخواهان جهان است

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت اراک گفت: اربعین حسینی تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به تمام آزادیخواهان جهان است.

حجت الاسلام قاسم عبداللهی روز جمعه ۲۵ شهریور در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تسلیت اربعین حسینی و با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و اتفاقات هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته ابلاغیه ای از سوی مقام معظم رهبری در خصوص برنامه توسعه هفتم ابلاغ شد و همچنین ریاست جمهوری در سازمان هماهنگی شانگهای در تاجیکستان حضور پیدا کرد.

وی در خصوص اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم ایران در عراق، افزود: در این خصوص ابتدا باید از مردم تشکر کرد چراکه علیرغم مشکلات موجود و گرمای شدید در عراق، جمعیت زیادی از ایران برای زیارت راهی عراق شدند که قابل تقدیر است، همچنین حضور با شکوه بانوان ایرانی در این هوای گرم نیز بسیار قابل تقدیر است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: همچنین باید از مردم و دولت عراق نیز تشکر کرد که به میدان آمده و از جمعیت زائرین با تمام وجود پذیرایی و میزبانی کردند، خدمات دولت ایران و دست اندرکاران و فعالین و خدمتگذاران نیز قابل تقدیر است.

عبداللهی اضافه کرد: عظمت اربعین یک بحث و حضور مردم و زوار، بحث دیگری است به ویژه در این دوره که دشمن در تلاش بود این اقدام را تضعیف کند و اقدامات زیادی نیز در این رابطه انجام دادند تا پیاده روی اربعین تحت الشعاع قرار گیرد که به لطف خدا دشمن در این راستا عملیات موفقیت آمیزی نداشت، علیرغم همه تبلیغات منفی دشمنان، از ماه ها قبل پیاده روی اربعین باشکوه و عظمت خاصی در حال برگزاری است و این همایش جهانی، دشمنان اسلام و مکتب سیدالشهدا(ع) را مایوس می کند.

وی ادامه داد: حضور مردم و زوار در اربعین اولا بیعت با اهل بیت و شهدا و امام شهدا و رفتن به زیارت اجرای فرمان خداوند است. اتصال به انبیا و شهدا و کربلا نیز نظام هستی را نگه می دارد و در این مسیر موثر است.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: اربعین حسینی امروز متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است و امروز این رزمایش عظیم جهانی صدای دشمنان را درآورده و دشمنان از پیام اربعین حسینی هراس و واهمه دارند.

عبداللهی تصریح کرد: ملت ایران ملتی حسینی و عاشورایی است و همه موفقیت های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی به برکت تفکر عاشورایی و حسینی ملت است و مکتب سیدالشهدا(ع) نجات بخش جهان بشریت در همه مقاطع و شرایط است.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: حضور معنادار مردم در صحنه های مختلف همواره توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی کرده و امروز حضور مردم موانع را برطرف خواهد کرد و این حضور، گشایش ها و حرکت های مطلوب را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تربیت فرزندان با نگاه اسلامی و انقلابی و مسئولیت پذیر بودن آنها یک ضرورت مهم است، همچنین هوشیار بودن نسبت به نفوذ تفکر غربی در بخش های مختلف جامعه باید مورد توجه همه باشد چراکه امروز عده ای غرب زده با استفاده از ابزار فضای مجازی به دنبال ترویج تفکر و فرهنگ غرب هستند که یکی از ثمرات آن بالا رفتن سن ازدواج جوانان است، از طرفی تفکر فرزند کمتر زندگی بهتر برگرفته از تفکرات غرب است، لذا باید دیدگاه اسلامی جایگزین تفکرات غربی شود.

عبداللهی بیان کرد: انقلاب اسلامی با احیای ارزش های اسلامی توانست کارآمدی دین اسلام را به منصه ظهور برساند و امروز وظیفه داریم با ترویج و تقویت ارزش های اسلامی، کارآمدی دین اسلام را نمایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha