• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401062719766
  • منبع : نمایندگی همدان

ادغام کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه‌ها مساوی حذف خلاقیت کودکان‌ونوجوانان

ادغام کانون پرورش فکری با نهاد کتابخانه‌ها مساوی حذف خلاقیت کودکان‌ونوجوانان

ایسنا/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اعلام مخالف خود از ادغام کانون در نهاد کتابخانه‌ها گفت: کارکرد این دو نهاد کاملاً با هم متفاوت است و ادغام کانون در نهاد کتابخانه‌ها یعنی حذف تمام فعالیت‌هایی که باعث بالندگی و رشد استعدادهای ذوقی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان می‌شود.

بهناز ضرابی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نهاد کتابخانه‌ها به جای فضای شاد و پرجنب‌وجوش و جذاب مراکز کانون با واژه قرائت‌خانه مواجه می‌شویم، یعنی جایی که مراجعه‌کنندگان در فضایی آرام و ساکت موظف هستند بنشینند و کتاب بخوانند، در صورتی که کودکان‌ونوجوانان در کتابخانه‌های کانون آزادانه می‌دوند و با نشاط و شادی با کتاب‌ها زندگی می‌کنند و به تولید خلاقیت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در حال حاضر دارای ۴۴ کتابخانه ثابت، سیار و پستی در استان همدان است که این کتابخانه‌ها علاوه بر امانت کتاب، به ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی نیز می‌پردازند.

ضرابی‌زاده افزود: بحث و گفت‌وگوی کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، بلندخوانی و جمع‌خوانی کتاب، نمایش فیلم، نقد و بررسی فیلم، فعالیت‌های علمی، مهارت‌های زندگی، سفالگری، خوشنویسی، شعرسرایی، داستان نویسی و ... از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها، برگزاری جشن‌ها، مراسم دینی و برگزاری اردوها از جمله فعالیت‌های شاخص کتابخانه‌های کانون است که جزء پرطرفدارترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

ضرابی‌زاده مطرح کرد: البته کانون پرورش فکری قبل از همه این‌ها نخستین و غنی‌ترین کتابخانه تخصصی کودک‌ونوجوان را داشته که با امانت کتاب به ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان‌ونوجوانان می‌پردازد و آنچه از اهداف اصلی کانون به شمار می‌رود غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان‌ونوجوانان و کشف و هدایت و رشد استعدادهای ذوقی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۳ هزار و ۳۵۴ جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری موجود است.

وی شرح داد: مأموریت کانون ایجاد زمینه‌های رشد و پرورش توان فکری، کشف و شکوفایی استعداد، خلاقیت و ذوق هنری و ادبی کودکان‌ونوجوانان و جهت‌بخشی آنها در مسیر تحقق ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی- ایرانی است.

ضرابی‌زاده اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد بی رقیب است که از دیرباز مهد پرورش بزرگان زیادی در عرصه‌های فرهنگ و هنر کشور بوده و باید کانون بماند و به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود به صورت مستقل عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha