• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401062719769
  • خبرنگار : 50184

رنج ِ"سراب فش" کنگاور از نبود امکانات

رنج ِ"سراب فش" کنگاور از نبود امکانات

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور ساماندهی سراب فش در دستور کار مسئولین میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

محمدجواد عظیمی در گفت و گو با ایسنا، از سراب فش به عنوانی یکی از جاذبه های طبیعی کنگاور یاد کرد و افزود: باتوجه به منظر چشم نواز و زیبایی هایی این سراب، حدود دو دهه پیش به عنوان یک اثر گردشگری به ثبت ملی رسید و به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان نیز شناخته می شود.

وی ادامه داد: این جاذبه طبیعی در روزهای تعطیل هفته، بویژه در ایام پیک تعطیلات میزبان تعداد زیادی از گردشگران است که بخشی از آنها را مردم خود شهرستان کنگاور تشکیل می دهند.

رئیس میراث فرهنگی کنگاور به عدم نبود امکانات و زیرساخت ها در این سراب هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه باوجود پیگیری های انجام شده طی سنوات گذشته، در بحث ایجاد زیرساخت ها برای این جاذبه گردشگری اقدام چندانی نشده است.

وی عدم وجود روشنایی را یکی از مشکلات این سراب طبیعی عنوان کرد و افزود: این مسئله باعث شده تا خانواده هایی که برای گردش به اطراف این سراب می آیند، امکان اینکه تا شب در آنجا اقامت کنند را نداشته باشند.

عظیمی یادآورشد: همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که عموم گردشگران در این محوطه با آن دست به گریبان هستند، عدم آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه است که طی مکاتبه ای از فرمانداری خواسته ایم تا این مشکل را از طریق مخابرات حل کند.

وی سنگ‌فرش کردن راه دسترسی، جابجایی آلاچیق ها به نزدیکی سراب، نصب تابلوی معرفی و ... را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که باید در سراب فش انجام گیرد.

رئیس میراث فرهنگی کنگاور اعلام کرد: از آنجایی که ایجاد این زیرساخت ها  نیازمند اعتبارات مناسبی است، برای همین با میراث فرهنگی استان رایزنی هایی را داشته ایم که منجربه اختصاص حدود 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای این جاذبه گردشگری شده است.

 وی در بخش پایانی سخنانش به حفر تعدادی چاه عمیق در زمین های اطراف این سراب هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به تاثیراتی که این چاه ها می تواند در خشک شدن سراب داشته باشد، مکاتباتی داشتیم که طی آن مالکین این چاه ها ملزم به استفاده از کنتور هوشمند شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha