• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401062719971
  • خبرنگار : 50026

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/1

فرصت طلایی جشنواره زرشک برای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی

فرصت طلایی جشنواره زرشک برای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم از فرصت طلایی برگزاری جشنواره زرشک برای معرفی استان نه تنها در حوزه‌ کشاورزی و اقتصادی بلکه در حوزه جغرافیایی و سیاسی نیز بهره گرفت.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۲۷ شهریور در دیدار با دست اندرکاران جشنواره زرشک استان با تسلیت ایام اربعین، اظهار کرد: ابتدا باید برای جامعه تبیین کنیم که فلسفه جشنواره چیست و باید دید این جشنواره چه عایدی برای کشاورز و بخش خصوصی دارد؛ بنابراین تمام هدف گذاری‌ها باید به این سمت گرایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برنامه‌ها نباید صرف یک جشنواره برگزار شود، تصریح کرد: از برگزاری این جلسات اهدافی را دنبال می‌کنیم که شامل اهداف تخصصی در حوزه کشاورزی و اقتصادی است؛ در مجموع به دنبال این هستیم که زرشک را به خارج استان معرفی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه لازم است برخی از مهم‌ترین مشکلات زرشک کاران را پررنگ و به مدیران استانی و ملی معرفی کنیم، اظهار کرد: دنبال این هستیم که مشکلات را حل و فصل کرده و استان را معرفی کنیم.

قناعت با اشاره به اینکه یکی از اقدامات دعوت سفرا و مسئولان کشوری برای معرفی و شناخت استان و محصول زرشک است، ادامه داد: فلسفه برگزاری این جشنواره باید در اهداف آن و کمیته‌های مربوطه تبیین شود چراکه باید مخاطب را قانع کنیم که چه اهدافی از برگزاری جشنواره داریم.

وی با تاکید بر جذب گردشگران در کنار پرداختن به این جشنواره، افزود: باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم و امری که مهم است تبیین فلسفه برگزاری جشنواره و پیگیری تخصصی و عمومی آن است.

استاندار خراسان جنوبی به مشکلات زرشک کاران اشاره و بیان کرد: یکی از مشکلات جدی زرشک کاران بحث خرید توافقی است که در این راستا اقدامات خوبی توسط دولت سیزدهم دنبال شده اما کشاورزان در جریان کار نیستند.

قناعت با تاکید بر تبیین موضوع خرید توافقی، افزود: بار میکروبی بالای زرشک در زمان بهره برداری یکی دیگر از مشکلات است که لازم است در این راستا کشاورزان آموزش ببینند.

وی با بیان اینکه در خصوص برگزاری جشنواره باید از ظرفیت نهادها به خوبی بهره‌گیری شود، تصریح کرد: انجام تبلیغات وسیع در سطح استانی و ملی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و برگزاری تورهای گردشگری از دیگر پیشنهاداتی است که باید مدنظر  قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بر مدیریت مسائل مالی در  جشنواره زرشک، دعوت از سفرا و مسئولان کشوری و اطلاع رسانی مناسب و حرفه‌ای برای معرفی استان تأکید کرد و گفت: اگر بتوان در یک ماه باقی مانده کار انعقاد قرارداد با شرکت هواپیمایی را برای استفاده از محصولات استراتژیک استان در طول پرواز انجام دهیم بسیار مفید فایده خواهد بود.

قناعت بر بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، اصحاب رسانه و صدا و سیما برای انعکاس مثبتی از  اقدامات جشنواره زرشک تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha