• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401062820492
  • خبرنگار : 30188

بهترین گوشی های شهریور 1401؛ آیفون 14 پرومکس، گلکسی زد فولد 4 و هواوی پی 50 پاکت

بهترین گوشی های شهریور 1401؛ آیفون 14 پرومکس، گلکسی زد فولد 4 و هواوی پی 50 پاکت

شرکت سامسونگ از سری جدید گلکسی زد در مرداد 1401 رونمایی کرد. گوشی Z Fold 4 از پرچم‌داران سامسونگ است که یکی از بهترین‌های بازار گوشی‌ هوشمند به شمار می‌رود. شرکت اپل در شهریور 1401 با رونمایی از سری 14 گوشی‌های آیفون ادعا کرد، گوشی iPhone 14 Pro Max بهترین گوشی آیفون تاکنون است. شرکت هواوی با رونمایی از گوشی P50 Pocket خلاقیت و نوآوری زیادی به خرج داده و توانسته در میان رقبایش پررنگ‌تر از همیشه جلوه کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آوند موبایل، فروشگاه آوند ‌موبایل یکی از مراکز معتبر گوشی موبایل است که می‌توانید انواع گوشی آیفون، سامسونگ، هواوی و شیائومی را از آن خریداری کنید. در این مطلب به بررسی بهترین گوشی‌هایی که اخیرا و در شهریور 1401 معرفی شده‌اند، می‌پردازیم.

بررسی گوشی جدید آیفون 14 Pro Max

بهترین گوشی های شهریور 1401؛ آیفون 14 پرومکس، گلکسی زد فولد 4 و هواوی پی 50 پاکت

جدیدترین و هیجان انگیزترین اتفاقی که در گوشی جدید آیفون 14 اپل افتاد، حذف ناچ Face ID اپل و جایگزینی آن با یک بخش هوشنمد به نام «جزیره پویا» است. سیستم عامل iOS 16 به طور کاملا جدی و نرم‌افزاری از این ناچ استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز کاربر مانند Apple Music، اعلان‌ها و موارد دیگر در اینجا به نمایش در می‌آید. همین موضوع محرک اصلی برای بسیاری از کاربران آیفون و خرید گوشی جدید آیفون خواهد بود.

اپل همچنان مانند گذشته چهار مدل گوشی را در سری آیفون 14 در نظر گرفته است با این تفاوت که جای مدل مینی را مدل پلاس گرفته که در ابعاد و اندازه مدل پرومکس است. یکی دیگر از اتفاقات جذابی که جدیدترین گوشی آیفون رقم زده این است که تمام گوشی‌های آیفون سری 14، به حالت ماهواره‌ای اضطراری مجهز شده‌اند.

آیفون 14 پرو و پرو مکس از نظر ویژگی‌های نرم‌افزاری، بسیار خارق‌العاده عمل کرده‌اند. آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای تراشه A16 Bionic است. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن بالاخره به گوشی‌های آیفون هم رسید که رفرش ریت متغیر را نیز ارائه می‌دهد. این صفحه نمایش با قابلیت پروموشن وارد حالت کم مصرف شده و به طور مداوم زمان، تاریخ، اعلان‌ها، عمر باتری و سایر اطلاعات مهم را به نمایش می‌گذارد.

در قاب پشتی آیفون، دوربین اصلی از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل بهبود یافته که در قسمت زوم و جذب نور بسیار بهتر عمل می‌کند. دوربین سلفی نیز از قابلیت اولترا واید بهره‌مند شده که اتفاق جالبی در عکاسی سلفی است. قیمت پایه گوشی آیفون 14 پرومکس از 1099 دلار شروع می‌شود.

بررسی گوشی جدید Z Fold 4 سامسونگ

بهترین گوشی های شهریور 1401؛ آیفون 14 پرومکس، گلکسی زد فولد 4 و هواوی پی 50 پاکت

در طراحی گلکسی Z FOLD 4 تغییر خاصی صورت نگرفته و تا حد زیادی به سری زد فولد 3 شباهت دارد. البته وزن گوشی نسبت به قبل سبک‌تر شده است. سامسونگ تغییر اساسی در گوشی زد فولد 4 را در بخش پنل دوربین پیاده کرده است که استفاده از سنسور اصلی جذاب 50 مگاپیکسلی به جای لنز 12 مگاپیکسلی قبلی است. این گوشی جدید سامسونگ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بهره برده است.

یکی از بهترین مزیت‌هایی که گوشی جدید سامسونگ ارائه می‌دهد، گواهی مقاومت در برابر آب IPX8 است که برای گوشی زد فولد 4 در نظر گرفته شده است. از طرفی با وجود پشتیبانی از قلم S، برای این گوشی سامسونگ درگاه مربوط به آن تعبیه نشده است.

با توجه به تاشو بودن زد فولد 4، این گوشی دارای 2 نمایشگر است. هر دوی این نمایشگرها به پنل داینامیک امولد مجهز شده‌اند. بزرگی نمایشگر بیرونی 6.2 اینچ و نمایشگر داخلی 7.6 اینچ است که به ترتیب رزولوشن 832 در 2268 پیکسل و 1768 در 2208 پیکسل را ارائه می‌دهند. نسبت تصاویر از ارقام رزولوشن تقریبا مشخص است.

گوشی Z Fold 4 به یک باتری لیتیوم پلیمری 4400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. با توجه به وجود 2 نمایشگر 120 هرتزی در این گوشی، سامسونگ با تغییراتی که هم در بخش باتری و هم در بخش نرم‌افزار و رابط کاربری به وجود آورده، بهینه‌سازی موفقی را در بخش شارژدهی داشته است.

برسیم به بخش دلچسب قیمت، گوشی Z FOLD 4 با شروع قیمت 1799 دلار، هنوز هم یک گوشی گران قیمت به شمار می‌رود که آنقدرها هم دلچسب نیست. البته این موضوع برای بسیاری از کاربران سامسونگ اهمیتی ندارد و مایلند هرچه سریع‌تر با خرید گوشی سامسونگ از امکانات جدید و منحصر به فرد آن بهره‌مند شوند.

بررسی گوشی جدید P50 Pocket

بهترین گوشی های شهریور 1401؛ آیفون 14 پرومکس، گلکسی زد فولد 4 و هواوی پی 50 پاکت

طراحی گوشی P50 Pocket هواوی بسیار خاص بوده و حقیقتا چشم‌نواز است. این گوشی حالت تاشو دارد و در دو رنگ نقره‌ای و بژ طراحی شده که هر دو خط و خطوط برجسته زیبایی دارند و یک گوشی جمع و جور برای میهمانی‌های خاص را به وجود آورده‌اند. قاب پشتی گوشی دارای یک نمایشگر کوچک در کنار پنل دوربین است.

نمایشگر گوشی P50 Pocket از نوع OLED با رزولوشن 1188 در 2790 پیکسل است که از قابلیت یک میلیارد رنگ و نرخ نوسازی آن به 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. در بخش پردازنده هم از تراشه Snapdragon 888 4G  بهره گرفته شده که عملکرد خیلی خوبی دارد.

دوربین گوشی P50 Pocket کمی با چالش مواجه است و در بازه قیمتی 37 میلیون تومان حتی با گوشی آیفون 13 معمولی هم برابری نمی‌کند. اولین ایرادی که می‌توان به دوربین گرفت، وجود لگ و تاخیر در اپ دوربین است که هنگام عکاسی تجربه ناخوشایندی را برای کاربر رقم می‌زند. هواوی پی 50 پاکت دارای 3 لنز 40، 32 و 13 مگاپیکسلی دوربین اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو است. عکس‌ها در شرایط نوری مناسب، کیفیت خوبی از خود نشان می‌دهند و داینامیک رنج مناسبی دارند.

گوشی P50 Pocket دارای یک باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت است که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. برای مثال یک ساعت بازی کال اف دیوتی موبایل با این گوشی تنها حدود 15 درصد از شارژ آن کم می‌کند. گوشی هواوی پی 50 پاکت در استفاده‌های معمولی رو به سنگین تا یک روز کامل دوام می‌آورد. این گوشی برای شارژ شدن از آداپتور فست شارژ 40 واتی استفاده می‌کند که شارژ کامل باتری با آن حدودا یک ساعت زمان می‌برد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha