• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401062820588
  • خبرنگار : 71650

انتظار۱۰ ساله برای اخذ پروانه روانشناسی!/"لابی‌هایی" که گزارش نهادهای نظارتی را خنثی می‌کند

انتظار۱۰ ساله برای اخذ پروانه روانشناسی!/"لابی‌هایی" که گزارش نهادهای نظارتی را خنثی می‌کند

یکی از بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در دوره چهارم، با اشاره به صدور پروانه اشتغال برای تنها ۸ هزار نفر از بین حدود ۴۰ هزار عضو در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: این در حالی است که در حال حاضر روانشناسان واقعی فاقد مجوز هم داریم که بعضا بیش از یک دهه مدارک خود را برای گرفتن پروانه اشتغال تحویل سازمان داده‌اند و هنوز منتظر اخذ پروانه هستند. 

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر صبحی قراملکی در نشست خبری که با موضوع تخلفات و عملکرد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور امروز دوشنبه (۲۸ شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: اسنادی داریم که افراد غیر روانشناس و غیر مشاور از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پروانه دریافت کرده‌اند، با این حال تنها به ۸ هزار نفر از بین ۴۰ هزار عضو، پروانه داده‌اند. ما روانشناسان واقعی داریم که نتوانسته‌اند بیش از یک دهه پروانه دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بعضا افراد بیش از یک دهه منتظر دریافت پروانه از سازمان مانده‌اند و بهترین سال‌های عمرشان هدر می‌رود، تصریح کرد:  با این حال برای افرادی که کارگاه فردی خاص و دوره خاص و دانشجوی فرد خاص و یا سفارشی بودند در عرض ۲۴ ساعت پروانه صادر می‌شود. چطور روانشناسان از قشر عادی جامعه ۱۰ سال پشت صف انتظار پروانه می‌مانند اما برای برخی ۲۴ ساعته پروانه صادر می‌شود؟.

این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اقدامات هیات بازرسان برای انتشار گزارش تخلفات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به نهادهای نظارتی، توضیح داد:  علیرغم گزارش‌های ما به نهادهای نظارتی، متاسفانه افراد سنگ اندازی می‌کنند. "لابی" معضل اصلی ما است. در مساله تخلفات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز از طریق لابی و دادن امتیازات، گزارشات بازرسان را خنثی می‌کنند. ما این تخلفات را به نهادهای نظارتی گزارش دادیم و تنها می‌توان گفت سازمان بازرسی کل کشور  به طور جدی با ما در حال همراهی است.

چرا روانشناسان زرد می‌توانند از سازمان نظام روانشناسی "پروانه" فعالیت حرفه‌ای دریافت کنند؟

صبحی با طرح این پرسش که چرا روانشناسان واقعی نمی‌توانند و روانشناسان زرد می‌توانند از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پروانه فعالیت حرفه‌ای دریافت کنند؟، ادامه داد: علیرغم اینکه اعضای کمیسیون‌های تخصصی برای انجام مصاحبه از متقاضیان دریافت پروانه، توسط شورای مرکزی انتخاب می‌شوند اما ناگهان متوجه می‌شویم به افرادی که در شورای مرکزی انتخاب نشده اند برای حضور در کمیسیون‌ها و برگزاری مصاحبه تخصصی حکم می‌دهند.

وی افزود: این در حالی است که رفتن در کمیسیون‌ها شروطی نظیر هیات علمی بودن و ... دارد و این افراد بدون اینکه این شروط را داشته باشند و بدون انتخاب از سوی شورای مرکزی، حکم حضور در کمیسیون می‌گیرند و از متقاضیان دریافت پروانه مصاحبه می‌کنند. از سوی دیگر بعضا برخی اساتید کمیسیون‌ها به ما اعلام کرده‌اند که برای مثال علیرغم حضور ۵ نفر در کمیسیون به ما اسامی ۸ نفر را داده‌اند و گفته‌اند زیر این اسامی را امضاء کنید، در حالی که تنها ۵ نفر متقاضی در کمیسیون‌ها حاضر بودند و باقی افراد اصلا در جلسات کمیسیون شرکت نکرده‌اند.

ارسال پیامک تهدیدآمیز به اعضای منتقد سازمان روانشناسی با سرشماره این سازمان

این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به ارسال پیامک تهدیدآمیز برای اعضای سازمان که بعضا انتقاداتی به عملکرد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور وارد می‌کنند، گفت: این پیامک‌ها با سرشماره سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور برای همکارانی که انتقاداتی به سازمان مطرح می‌کنند ارسال می‌شود. سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور رکن هیات رسیدگی به صلاحیت های تخصصی را به معاونت انتظامی تقلیل داده است و ما اعلام می‌کنیم که این معاونت خود آسیب‌زاترین معاونت سازمان است. از رسانه‌ها درخواست دارم مدارک خود معاونت انتظامی سازمان و افراد فعال در این معاونت را ببینند. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر وقتی اعضای سازمان عملکرد سازمان را نقد می‌کنند، معاونت انتظامی سازمان برای آنها پیامک تهدیدآمیز ارسال می‌کند. ما اعلام می‌کنیم که معاونت انتظامی سازمان به محلی برای پرورش روانشناس نماها و روانشناسان زرد تبدیل شده است. اسناد و مدارک این معاونت را بررسی کنید، قرار بود این معاونت جلوی تخلفات صنفی حرفه‌ای مستدل را بگیرد اما در حال حاضر پیامک تهدیدآمیز آمیز برای عضوی از سازمان که یک پست اینستاگرامی انتقادی درباره عملکرد سازمان نظام روانشناسی  را لایک کرده، می‌فرستد.

هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی قدرت اجرایی برای بازخواست متخلفان این سازمان را ندارد

صبحی با تاکید بر اینکه هیات بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور قدرت اجرایی برای بازخواست متخلفان سازمان نظام روانشناسی را ندارد و تنها قدرت این هیات اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها است، با اشاره به پیگیری‌های هیات بازرسان برای گزارش تخلفات این سازمان به نهادهای نظارتی، تصریح کرد: چون سازمان نظام روانشناسی ومشاوره کشور یک سازمان مستقل غیر دولتی است، نهادهای نظارتی خیلی نمی‌توانند به بررسی تخلفات این سازمان ورود کند. تنها نهاد نظارتی که ما را در این راستا کمک کرد سازمان بازرسی کل کشور بود. 

وی افزود: از بهمن سال ۹۹ سه نفر نماینده از سازمان بازرسی کل کشور در محل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مستقر شدند و هنوز هم آنجا حضور دارند. با این حال اعضای شورای مرکزی فعلی که طی ۱۸ سال گذشته به گزارشات هیات بازرسان خود گوش ندادند اکنون نیز به تذکرات سازمان بازرسی کل کشور گوش نمی‌دهند.


این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه اعضای هیات بازرسان دوره چهارم از روز نخست به صورت رایگان در حال فعالیت در این سمت هستند، یادآور شد: قرار بر این بود حتی شورای مرکزی و هیات بازرسی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز رایگان برای این سازمان کار کنند اما در حال حاضر اخباری به گوش ما رسیده است که برخی از این افراد حقوق دریافت کرده اند. 

هیات بازرسان با پول خود به دادگاه رفته و رفع اتهام شدند 

افرادی را با نام بازرس به مراکز مشاوره می‌فرستند

صبحی با بیان اینکه می‌توان گفت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تلاش برای حذف بازرسان خود دارد و علیه هیات بازرسان چندین بار شکایت مطرح کرده و اتهام زده است، ادامه داد: ما هیات بازرسان با پول خود به دادگاه رفتیم و رفع اتهام شده‌ایم. برای تخریب چهره هیات بازرسان در بین اعضای سازمان، افرادی را با نام بازرس به مراکز مشاوره می‌فرستند  و آن افراد به روانشناسان می‌گویند ما از بازرسی آمده‌ایم، در حالی که این افراد از طرف ما نیستند.

تاخیر بیش از دو ساله سازمان نظام روانشناسی در برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان

وی با اشاره به تاخیر بیش از دو ساله سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در برگزاری انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسان، توضیح داد: تشریفات لازم برای انتخابات باید پس از تشکیل هیات نظارت مرکزی بر انتخابات آغاز شود و این هیات پس از تشکیل نیز سه ماه وقت دارد تا تشریفات لازم را انجام دهد اما تا کنون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به بهانه های مختلف  هیات نظارت مرکزی را نتوانسته تشکیل دهد. در شورای مرکزی نیز برای برگزاری انتخابات دو دستگی و اختلاف نظر است. هر دسته می‌خواهد کار خود را پیش ببرد و تا زمانی که این امر حل نشود، انتخابات برگزار نخواهد شد. 

این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی به غلط تمام ارکان سازمان را به شورای مرکزی تقلیل داده است و شورای مرکزی نیز کل اختیار سازمان را به رئیس سازمان داده است، عنوان کرد که در حال حاضر این رئیس سازمان است که شورای مرکزی را کنترل می‌کند. 

سازمان روانشناسی برای افراد خاص "سه سوته" پروانه فعالیت صادر می‌کند

وی با اشاره به گلایه فارغ التحصیلان رشته روانشناسی که بعضا در ۳۵ سالگی با مدرک دکتری باید ۱۰ سال منتظر دریافت پروانه فعالیت حرفه‌ای باشند، توضیح داد: اگر سازمان نظام روانشناسی برای افراد خاصی "سه سوته"  پروانه فعالیت حرفه‌ای صادر می‌کند پس برای صدور پروانه مشکلی ندارد اما شرط و شروطی برای صدور پروانه افراد عادی قرار می‌دهد که ظلم و ستم است. از همین رو است که برخی از اعضای سازمان بدون داشتن پروانه فعالیت حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند و تخلف می‌کنند چراکه ناچارند.

صبحی با اشاره به انتشار لیست "غیر روانشناسان فاقد مجوز" از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، بیان کرد: وقتی عنوان "غیر روانشناسان فاقد مجوز" را به زبان می‌آوریم این سوال پیش می‌آید که آیا "غیر روانشناس دارای مجوز" هم داریم؟. شواهد نشان می‌دهد که بله "غیر روانشناس دارای مجوز" هم داریم. هیات بازرسان طی مکاتبات رسمی به شورای مرکزی اعلام کرد باید این امر صدور پروانه حقیقی، حقوقی و پروانه مراکز برای غیر روانشناسان از کمیسیون های مختلف سازمان را اصلاح کند. 

وی در عین حال تاکید کرد که تا کنون هیچگاه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در خصوص تعداد پروانه‌های صادر شده و تعداد افراد عضو سازمان به هیات بازرسان شفاف سازی نکرده است.

این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم که بیش از ۹۰ درصد مشکلات فعلی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از بی خاصیتی و ناکارآمدی و سوء مدیریتی اعضای فعلی شورای مرکزی و مسئولان و امانتداران وقت سازمان نشات می‌گیرد. البته از نظر شخصیت حقیقی، اعضای شورای مرکزی خوب هستند اما در خصوص شخصیت حقوقی آنها می‌توان گفت اعضای فعلی شورای مرکزی از ناکارآمد ترین اعضای دوره‌های شورای مرکزی ما هستند.

این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ارکان شش‌گانه این سازمان و با بیان اینکه مهم ترین رکن سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، "مجمع عمومی" است، اظهار کرد: طبق قانون مجمع عمومی باید سالانه تشکیل شود و هیات بازرسان گزارش سالانه خود را در مجمع خطاب به تمامی اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ارائه دهند، اما متاسفانه به دلیل برداشت غلط از قانون و نگرانی هایی که افراد از بابت پاسخگویی به نحوه عملکرد خود داشتند، حدود ۱۸ سال این مجمع برگزار نشد. 

برگزاری مجمع عمومی بعد از ۱۸ سال

صبحی افزود: ما اعضای هیات بازرسان از سال ۹۵ که عضو هیات بازرسان شدیم ضرورت برگزاری مجمع عمومی را تاکید کردیم اما در این راستا از شورای مرکزی همکاری نمی‌دیدیم تا اینکه این موضوع رسانه ای شد و خبرش به مجلس و بازرسی کل کشور رسید. با همراهی این عزیزان موفق شدیم بعد از ۱۸ سال برای اولین بار مجمع عمومی را با مشارکت اعضا در ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ برگزار کنیم و هرچند از نظر اجرایی مشکلاتی داشتیم اما به هر حال در این زمینه سنت شکنی کردیم. 

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجمع عمومی در ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ و اخطار و هشدار سازمان بازرسی کل کشور و نیز مکاتبات مختلف هیات بازرسان مقرر شد تا پایان تیر سال بعد برگزاری مجمع، یعنی تیر ۱۴۰۱ گزارش حسابرسی سازمان آماده و به هیات بازرسان ارائه شود، تاکید کرد: این گزارش تا کنون آماده نشده است. حدود یک ماه پیش نیز آقای "حاتمی" چند برگ مربوط به گزارش مالی سالهای ۹۸ و ۹۹ که می‌توان گفت "گزارش عینی" او بود را به شورای مرکزی و به هیات بازرسان ارائه دادند اما ما به خودشان هم اعلام کردیم که این گزارشات به درد ما نمی‌خورد و ما گزارش حسابرسی می‌خواهیم.

این بازرس سازمان نظام روانشناسی با طرح این پرسش که چرا کارمندان این سازمان که می‌توان آن را با ۲۰ نفر مدیریت کرد، اکنون به ۶۰ نفر رسیده است؟، تصریح کرد: سازمان ما خودروهایی تحت مالکیت خود دارد. در حال حاضر چرا ماشین رایگان، طرح ترافیک و حتی بنزین رایگان به برخی معاونان سازمان داده شده است؟. یکی از خودروهای ما اسفند ۹۹ سرقت شده اما هنوز درباره آن به اعضای هیات بازرسان اطلاعی نداده‌اند.

مستندات میزان منابع و مصارف سازمان هنوز ارائه نشده است

وی تاکید کرد که تا کنون از طرف سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مستنداتی که نشان دهد درآمد سالانه سازمان چقدر است و در کجا صرف شده، ارائه نشده است.

صبحی با بیان اینکه مجمع عمومی برگزار شده در سال گذشته مصوب کرده بود که حداکثر تا شهریور ماه سال جاری مجمع عمومی امسال برگزار شود، گفت: برگزاری مجمع عمومی تشریفات و مقدماتی دارد و حدود یک ماه برای جلسه اول آن وقت لازم است. حتی اگر همین امروز کار آن را آغاز کنیم و شروع به انجام مکاتبات آن کنیم حداقل مهر و آبان می‌توان آن را برگزار کرد. مجمع عمومی امسال هنوز برگزار نشده است و برای ما هیات بازرسان جای سوال دارد که چرا همکاران ما که امانت داران شورای مرکزی هستند به قانونی که ادعا می‌کنند خودشان نوشته اند پایبند نیستند و تلاشی برای بهبود اوضاع نمی‌کنند؟. 


وی از "شورای مرکزی" سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان  رکن دوم این سازمان یاد کرد و با بیان اینکه این شورا نه تنها به وظایف خود عمل نکرده بلکه در برخی موارد از وظیفه خود عدول کرده و وارد مواردی شده است که صلاحیت انجام آن را ندارد، گفت: این شورا در حال حاضر بعضا مصوباتی را اجرا می‌کند که خلاف قانون است. قانون سازمان به ما می‌گوید روانشناس یا مشاور کسی است که حداقل دارای کارشناسی ارشد معتبر از یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارتین علوم یا بهداشت باشد اما شورای مرکزی تصمیم گرفت به افرادی که لیسانس غیر مرتبط دارند پروانه ندهد. به عنوان بازرس به شورای مرکزی تذکر دادیم که شما نمی‌توانید افراد را به این دلیل از گرفتن پروانه منع کنید اما می‌توانید شرطی نظیر برگزاری و قبولی در آزمون علمی را بگذارید.

صبحی افزود: آنچه همکاران ما را بیشتر آزار می‌دهد آن است که حتی همین مصوبات شورای مرکزی نیز به درستی رعایت نمی‌شوند. چطور به آشنایان و دوستان و دانشجویان خود پروانه داده و این شرط دو مقطع مرتبط رشته روانشناسی را رعایت نمی‌کنند اما برای هموطنان دیگر این امر را مد نظر قرار داده‌اند؟. 

۲۰ سال است که شورای استان منطقه تهران تشکیل نشده است


این بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگر سخنان خود، اعلام کرد: ۲۰ سال است که شورای استان منطقه تهران تشکیل نشده است و وقتی درباره چرایی این امر سوال می‌کنیم پاسخ می‌دهند که شورای منطقه تهران بزرگترین شورا است و معمولا افرادی در آن عضو هستند که تاثیر گذار ترین روانشناسان‌اند و از این رو بهتر است برگزار نشود. از سوی دیگر در حالی شورای منطقه تهران تشکیل نشده که هیات تخلفات بدوی استان تهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه "هیات بازرسان" یکی از ارکان سازمان و اهرم اجرایی مجمع عمومی است، درباره اقدامات این هیات برای گزارش تخلفات سازمان نظام روانشناسی توضیح داد: ما دقیقا زیر نظر مجمع عمومی کار می‌کنیم و وظیفه ما نظارت بر کل سازمان است. در حال حاضر اقدامات سازمان از هیات بازرسان پنهان کاری می‌شود. در سال ۱۴۰۱ شورای مرکزی تنها دو جلسه قانونی داشته است که یکی در ۱۹ اردیبهشت امسال و دیگری ۱۰ مرداد امسال برگزار شد که گرچه دومی به حد نصاب رسید اما هیچگونه صورت جلسه‌ای برایش امضاء نشد و مورد تایید نیست.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نشست دکتر علیرضا آقایوسفی، از دیگر بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، درباره تخلفات شورای مرکزی نیز اظهار کرد: بر اساس ماده ۴ قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، اعضای سازمان مبلغی را به عنوان حق عضویت به سازمان پرداخت می‌کنند. شرایط انتخاب شوندگان به عنوان عضو شورای مرکزی و بازرس و... در ماده ۱۸ قانون سازمان درج شده است که طبق آن دارا بودن حداقل سه سال سابقه عضویت در سازمان به استثنای دوره اول لازم است، اما بر اساس مصوبه آیین نامه شورای مرکزی افراد باید حداقل ۳ سال پروانه عضویت از سازمان داشته باشند تا بتوانند به عنوان عضو بازرس و یا شورای مرکزی و ... انتخاب شوند. یعنی ۴۰ هزار نفر حق عضویت می‌دهند و سازمان را می‌گردانند اما تنها آن ۸ هزار نفر پروانه داران حق تصمیم گیری برای سازمان را دارند و این دقیقا مغایر با نص قانون است.

وی با اشاره به جنبه اجتماعی انتظار فارغ التحصیلان رشته روانشناسی برای دریافت پروانه اشتغال، توضیح داد: جنبه اجتماعی این امر را نباید فراموش کرد. حدود ۴۰ هزار نفر الان عضو سازمان‌اند و حدود ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار نفر دانشجوی روانشناسی در کشور وجود دارد. اینها قرار است شغل داشته باشند. فرد ۳۵ ساله‌ای که هنوز پروانه نگرفته و شغل ندارد چطور می‌تواند تشکیل خانواده داده و ازدواج کند؟. اینگونه افراد مجبور می‌شوند تخلف کنند. 

هرچه تلاش کردیم نتوانستیم به مدارک مالی سازمان دست یابیم

همچنین دکتر جواد خلعتبری از دیگر بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، در بخش دیگر این نشست، اظهار کرد: هیات بازرسان ناظر عملکرد سازمان است و اگر شفافیت در سازمان وجود داشته باشد باید هیات بازرسان به تمام مسائل سازمان دسترسی داشته باشد. از جمله گلایه‌های ما این است که ما در این دوره هرچقدر توان گذاشتیم تا به مدارک مالی و... سازمان دست پیدا کنیم تمام قد جلوی ما ایستادند و نتوانستیم به این مدارک دست پیدا کنیم. تنها بازوی اجرایی بازرسان رسانه‌ها و اعضا سازمان در مجمع عمومی هستند که این مجمع نیز سال گذشته پس از ۱۸ سال به شیوه خاص برگزار شد و امسال نیز تا کنون برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه حتی مصوبات مجمع عمومی در سال گذشته تا کنون اجرایی نشده است، افزود: می‌گویند هیات بازرسان می‌توانند در تمام جلسات باشند، اما اغلب جلسات سازمان آنلاین برگزار می‌شود و لینک شرکت در جلسات برایمان ارسال نمی‌شود و یا به صورت رَندُم بازرسان را در جلسات شورای مرکزی دعوت می‌کنند. بازرسان می‌توانند تخلفات را ببینند و در مجمع عمومی به اعضای سازمان گزارش دهند اما مجمع عمومی برگزار نشده است. حتی بازرسان می‌توانند پیشنهاد انحلال شورای مرکزی را در مجمع عمومی بدهند. در این راستا به دفتر رئیس جمهوری و قوه قضاییه و بازرسی کل کشور و ...‌ مکاتبه کردیم و نهایتا سال گذشته بازرسی کل کشور به برگزاری نصفه و نیمه مجمع عمومی کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۸ ۱۹:۲۲

سلام بله درسته اونقدر طول می دن که من که هم لیسانس و هم ارشد روان شناسی بالینی دارم کلا از نظام روان شناسی نا امید شدم و بی خیال پروانه اشتغال و گرفتن دکتری این رشته شدم واقعا معلوم نیست چی کار می کنن اونجا

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۹ ۱۴:۴۴

باید سازمان بازرسی کل کشور مستندات خود رو به قوه قضائیه ارسال کند و به کتبا شکایت از سازمان نظام روانشناسی صورت گیرد از طرفی باید حکم به قبول طرح تسهیل صدور مجوز ها برای این سازمان متخلف صورت گیرد و مجبور بشن طرح رو اجرا کنن داوطلبان عزیز رشته روانشناسی هم در دیوان عدالت اداری شکایت کنن تا به حق خودشون که صدور پروانه نظام هست دست پیدا کنن. به امید از بین رفتن انحصار طلبی این سازمان انشالا.