• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401062921153
  • خبرنگار : 50180

معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:

زنبورستان‌های کرمانشاه سرشماری می‌شوند /هفتمین تولیدکننده عسل در کشوریم

زنبورستان‌های کرمانشاه سرشماری می‌شوند /هفتمین تولیدکننده عسل در کشوریم

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از سرشماری زنبورستان‌های استان در مهر ماه خبر داد.

نادر پرور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سرشماری زنبورستانهای استان بر اساس دستورالعمل نحوه اجرای طرح سرشماری زنبورستانها در سراسر کشور توسط کارشناسان سامانه پهنه بندی انجام خواهد شد، اظهار کرد: سرشماری زنبورستانهای استان از 16 مهر آغاز و تا 28 این ماه ادامه خواهد داشت.

پرور با بیان اینکه سرشماری زنبورستانها تنها در مقطع زمانی اعلام شده همزمان در سراسر کشور صورت می پذیرد، گفت: سرشماری متقاضیان جدید پس از تاریخ اعلامی ممنوع است. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مدت زمان انجام سرشماری کوچ زنبورستانها ممنوع است، افزود: با همکاری فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی، نظارت بر ممنوعیت جابجایی و کوچ کلنی های زنبورعسل در مبادی ورودی و خروجی شهرستانها انجام خواهد شد.

 پرور با بیان اینکه سرشماری زنبورستانها باید با دقت انجام شود، ادامه داد: در سرشماری آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی ها، ظرفیت و همچنین آمار تولید محصولات زنبور عسل، تعداد بهره برداران و سایر اطلاعات مربوط به آن ها در سامانه جامع پهنه بندی داده ها و اطلاعات کشاورزی ثبت و بر پایه این اطلاعات برنامه ریزی مورد نیاز در این صنعت صورت می‌گیرد.

پرور در ادامه تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان را بر اساس آخرین سرشماری 441 هزار و 739 کلنی اعلام کرد و افزود: از این تعداد 439 هزار کلنی بصورت "مدرن" بوده و مابقی بصورت "سنتی" هستند.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال تولید عسل در کندوهای استان به 5871 تن برسد.

پرور افزود: همه شهرستان‌های کرمانشاه زنبورستان دارند، اما بیشترین زنبورستان‌های استان در شهرستان‌های صحنه و کنگاور مستقرند. 

وی یادآور شد: استان کرمانشاه هفتمین استان تولیدکننده عسل در کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha